Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Spin

Dit is een testfoto met mijn nieuwste camera, de Canon R5.
    Is volgens mij redelijk gelukt maar ik heb het mij een beetje te moeilijk gemaakt met al die stekels.
    In deze focusstack is de overlapping wel goed maar is er soms een probleem met de onscherpe delen die de scherpe delen iets teveel overdekken.
    Zal het moeten anders aan boord leggen om alles scherp te krijgen.

Last edited by chrisvdv; 21 april 2022, 12:10.

Re: Spin

Ik vind het toch een zeer goed resultaat en een knap totaalbeeld
    De scherpte/onscherpte overgang stoort mij hier nergens
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Mooi resultaat!
      BD0681BE -
      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

mooi gedaan, evenwichtige gedeelte scherp en onscherp

Comment

knap. Ik denk dat je evaluatie als "redelijk" teveel beïnvloed wordt door de scherpe bladstekels onder de spin, waardoor de aandacht wat van de spin naar het blad getrokken wordt. Maar de spin is toch knap in beeld gebracht. Een volgende keer een glad blad uitkiezen en je tevredenheid zal toenemen ?
          Zelf vind ik het een prachtig beeld hoor.
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Zie nu pas dat er een bewerking verloren is gegaan. Lijf van spin wat meer contrast gedaan en een opvallend streepje in de foto weggevaagd.
            Die bladstekels vervagen zou niet natuurlijk meer overkomen en voorkomen is ook moeilijk want je ziet die stekels niet met het blote oog.
            Je zou telkens moeten inzoomen om het op te merken maar je moet al zoveel tijd steken in het klaar zetten (statief, juiste hoogte, focus stack, enz...) intussen is je onderwerp al lang met de noorderzon verdwenen.

Comment

Knap werk !!

Comment

Je mag van mij gerust streng zijn voor jezelf, maar dit is écht wel goed gedaan en je hebt naar mijn gevoel hier een mooi resultaat.
                Mvg Philip

Comment

Working...
                X