Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corylus avellana ♀

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Corylus avellana ♀

Corylus avellana ♀
    by Jacques Willems, on Flickr

Dank u voor het kijken en/of beoordelen.
    BD0681BE -
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Re: Corylus avellana ♀

Mooi maar wat is het...?
    lijkt wel een mossel onder water.?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

erg mooi beeld.

evenwel, ik volg bouk hierin : als niet-botanicus kan ik enkel naar vorm en kleur kijken maar daar stopt het tenzij ik ga googelen. Met veel tijdverlies en nutteloze details tot gevolg.
      educatief en stimulerend naar natuurminendheid zou een korte uitleg de interesse van de bezoeker trekken en vasthouden.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        Mooi maar wat is het...?
        lijkt wel een mossel onder water.?
        grt,bouk.
        Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
        erg mooi beeld.
        evenwel, ik volg bouk hierin : als niet-botanicus kan ik enkel naar vorm en kleur kijken maar daar stopt het tenzij ik ga googelen. Met veel tijdverlies en nutteloze details tot gevolg.
        educatief en stimulerend naar natuurminendheid zou een korte uitleg de interesse van de bezoeker trekken en vasthouden.
        Dank u Bouk en Cor,
        Op FB plaats ik wel uitleg bij mijn foto's.
        Zal er zeker over denken om dat hier ook te doen.

Bij deze:
        De hazelaar bloeit voordat de blaadjes verschijnen met lange gele mannelijke katjes. Zie: Corylus avellana ♂
        De vrouwelijke bloeiwijzen zitten vaak met twee tot vier stuks bij elkaar in een knopje.
        Tijdens de bloei zijn de felrode stijlen van de stamper zichtbaar.
        Deze stijlen zijn slechts enkele mm groot en komen niet aan alle hazelaars voor.
        BD0681BE -
        Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Mooie vormen en kleuren, de scherpte mocht voor mij vooraan op dat dichtste stijltje gelegen hebben
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Bedankt voor een beetje botanische uitleg, dan weten we tenminste waarom het ene beeld zo is en het andere zus...vooral omdat het verschil tussen vrouwelijk en mannelijk enorm is...
            We hoeven geen wetenschappelijk betoog, maar een beetje duiding vind ik altijd wel leuk en zeer leerzaam.
            bedankt
            Grt
            Gerrit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              Mooie vormen en kleuren, de scherpte mocht voor mij vooraan op dat dichtste stijltje gelegen hebben
              Dank u Frans!

Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht
              Bedankt voor een beetje botanische uitleg, dan weten we tenminste waarom het ene beeld zo is en het andere zus...vooral omdat het verschil tussen vrouwelijk en mannelijk enorm is...
              We hoeven geen wetenschappelijk betoog, maar een beetje duiding vind ik altijd wel leuk en zeer leerzaam.
              bedankt
              Grt
              Gerrit
              Dank u Gerrit!
              BD0681BE -

Comment

Working...
              X