Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Puntbijvlieg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Puntbijvlieg

Deze was gisteren aan het foerageren op een bloem van Japanse anemonen (herftsanemoon).

update (kleurcorrectie):
    Puntbijvlieg update by Raf Strobbe, on Flickr

origineel:
    Puntbijvlieg by Raf Strobbe, on Flickr

Bedankt voor het kijken en uw reacties,

Raf.
    Last edited by muesli; 8 augustus 2021, 19:47. Reden: nog eens opnieuw opgeladen zonder vooraf te compresseren

Re: Puntbijvlieg

De scherpte mocht iets meer op het kopje, maar het is een mooie.
    Zie ook flickr

Comment

Een mooie,

ps maar zou zelf wel de groenzweem eruit halen..

Rob,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
        Een mooie,

ps maar zou zelf wel de groenzweem eruit halen..

Rob,
        Hi Rob,
        Je bedoelt waarschijnlijk toch alleen het insect?
        Wanneer je naar het wit van de bloem kijkt is dat toch heel normaal denk ik. Ik ben met de pipet over het grijs van de bloembladen geweest en alles was OK.
        Die geelgroene kleur op het kopje van het insect is gewoon reflectie van het geel en groen van het hart van die bloem (groen in het midden met daarrond de felgele meeldraden). Wordt dat niet wat "de natuur geweld aandoen" als we dat gaan aanpassen?
        grts,
        Raf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
          Hi Rob,
          Je bedoelt waarschijnlijk toch alleen het insect?
          Wanneer je naar het wit van de bloem kijkt is dat toch heel normaal denk ik. Ik ben met de pipet over het grijs van de bloembladen geweest en alles was OK.
          Die geelgroene kleur op het kopje van het insect is gewoon reflectie van het geel en groen van het hart van die bloem (groen in het midden met daarrond de felgele meeldraden). Wordt dat niet wat "de natuur geweld aandoen" als we dat gaan aanpassen?
          grts,
          Raf.
          Ik heb in Photoshop elements alleen een simpele kleurcorrectie toegepast.. persoonlijk vind ik hem dan mooier worden...

KLIK

Ik laat de update niet heel lang staan hoor, kijk maar of je het een verbetering vind..

Rob,

Comment

Ik heb in Photoshop elements alleen een simpele kleurcorrectie toegepast.. persoonlijk vind ik hem dan mooier worden...

KLIK

Ik laat de update niet heel lang staan hoor, kijk maar of je het een verbetering vind..

Rob,

Inderdaad een verbetering. Ik heb spijtig genoeg geen Photoshop of Elements. Ik heb alleen een oudere versie van LR5 (op schijfje).
            Misschien kan ik daar ook nog iets mee veranderen.
            Bedankt en grts,
            Raf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
              Inderdaad een verbetering. Ik heb spijtig genoeg geen Photoshop of Elements. Ik heb alleen een oudere versie van LR5 (op schijfje).
              Misschien kan ik daar ook nog iets mee veranderen.
              Bedankt en grts,
              Raf.
              Ik loop zelf ook best achter met software... ik heb photoshop elements 13... die loopt ook al behoorlijk achter met de nieuwe dingen die nu allemaal kunnen... ik zou best wel de grote Photoshop willen maar dat vind ik te duur.. versie 13 was toen nog goed te doen qua bedrag..

ps ik zal de foto over een aantal dagen weghalen... want nu staat hij op mijn flickr....

Rob,

Comment

Ik loop zelf ook best achter met software... ik heb photoshop elements 13... die loopt ook al behoorlijk achter met de nieuwe dingen die nu allemaal kunnen... ik zou best wel de grote Photoshop willen maar dat vind ik te duur.. versie 13 was toen nog goed te doen qua bedrag..

ps ik zal de foto over een aantal dagen weghalen... want nu staat hij op mijn flickr....

Rob,

Bedankt Rob.
                Ik heb er wat aan gesleuteld en een update-versie gemaakt.
                grts,
                Raf.

Comment

Yep, update vind ik veel mooier qua kleur maar ook de scherpte op het oogje komt nu veel beter tot zijn recht..

Mooie plaat..

Rob,

Comment

Een zeer geslaagde bijenfoto met het grootste deel van het lichaam scherp, heel aangenaam .

Update is prima, de kleine groenzweem kwam van de reflectie van de omgeving en was m.i. niet storend.

Comment

Ga voor de update!
                      BD0681BE -
                      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Ja, de update

Comment

Mooi beeld ! Die "zweem" stoorde mij niet, het komt door natuurlijke weerkaatsing door groene elementen en dat is uiteindelijk ook wat je ziet met je ogen zonder u er waarschijnlijk van bewust te zijn.
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Even terzijde, tegen de mainstream in: " Ik zie alleen de vleugel met echte scherpte en zeker niet het oog". Het focusvlak met de perfecte scherpte ligt
                            meer naar achteren toe. Ook aandacht besteden aan de ruis want het detail gaat stilaan verdrinken Hoge ISO of belichting teveel moeten corrigeren in de nabewerking?

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
                            https://1x.com/wimmeeus/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Meeus Bekijk bericht
                              Even terzijde, tegen de mainstream in: " Ik zie alleen de vleugel met echte scherpte en zeker niet het oog". Het focusvlak met de perfecte scherpte ligt
                              meer naar achteren toe. Ook aandacht besteden aan de ruis want het detail gaat stilaan verdrinken Hoge ISO of belichting teveel moeten corrigeren in de nabewerking?
                              ISO 640 f 6.3 en belichting slechts weinig moeten optrekken. Deze planten (Japanse anemoon) staan in de schaduw en ISO 640 was dus minimum. Ik denk dat de ruis opnieuw te maken had met het opladen via Flickr. Ik heb de foto opnieuw ingeladen zonder eerst te compresseren tot 1600 pix en dan opnieuw naar het forum.
                              U had dus liever het oogje volledig 100% scherp en de vleugel niet?
                              Een geluk dat we Wim Meeus hebben hier.

Comment

Working...
                              X