Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
* * * Str*nt aan de knikker * * *
Collapse
X
-
[Showcase] * * * Str*nt aan de knikker * * *
Labels: Geen
-
-
Re: * * * Str*nt aan de knikker * * *
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Meeus Bekijk bericht
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalkvriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
-
Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk berichtIk zie helemaal geen str***, ik zie een mooie plaat! Kan je wat technische exif/info sharen?
Gegevens: Sony A7 RIII + sigma 105mm macro Pentax + Adapter Pentax / Sony + Extension tubes Pentax + Flits Canon met diffusor
ISO400 - 1/200s - f8.0
Stack van 2 foto's zonder statief in de vrije natuur en natuurlijk levend dier
Het benaderen van de juffer neemt de meeste tijd in beslag, dit is eigenlijk cm per cm stilaan dichterbij komen zodat het insect geen "abrupte" of "plotse" bewegingen opvangt
via de sensoren Eens dat je in positie zit en je hebt de perfecte symmetrie in focus, zit je met de voorkant van de lens op ongeveer 5 cm van het kopje. Je moet in die positie natuurlijk een
beetje geluk hebben dat je deze een korte tijd kan volhouden fysiek want je hebt helemaal geen ondersteuning van het geheel. Soms gebruik je uw eigen lichaam om genoeg steun te creëren, zoals
gehurkt met één knie op de grond en dan die andere knie gebruiken als steun voor uw elleboog. Natuurlijk een zeer belangrijk steunpunt is de zoeker tegen uw oogkas. Eens dat je
komfortabel in positie zit met de geöogde compositie voor u is het een kwestie van ademhalingstechniek en miniscuul voor- en achteruit te bewegen en op de juiste moment afdrukken... en dan maar hopen
dat het beestje niet beslist om weg te vliegen De nabewerking hoort er nadien natuurlijk ook bij, maar dit is ook allemaal manueel met simpele technieken die iedereen gebruikt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk berichtHeel wat meer uit de trukendoos gehaald dan ik doe. Ik vind wel dat niet enkel het technische een rol speelt maar ook het gevoelsmatige. Dit kan dan ok zijn maar ik hou er niet van.
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Comment
-
-
Comment
-
Knappe macro !
opnametechniek : goede uitleg ! stabiliteit : Wat voor sommigen ook kan helpen is een eenbeenstatief dat je net iets te hoog instelt en door die pikkel wat achteruit of vooruit te plaatsen regel je dan eigenlijk de hoogteinstelling bij. Heb je geen knie in de buurt om een elleboog op te steunen dan kan je nog altijd je ellebogen op de ouderwetse manier tegen de borstkas klemmenbedankt om te kijken of te reageren, frans !
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk berichtKnappe macro !
opnametechniek : goede uitleg ! stabiliteit : Wat voor sommigen ook kan helpen is een eenbeenstatief dat je net iets te hoog instelt en door die pikkel wat achteruit of vooruit te plaatsen regel je dan eigenlijk de hoogteinstelling bij. Heb je geen knie in de buurt om een elleboog op te steunen dan kan je nog altijd je ellebogen op de ouderwetse manier tegen de borstkas klemmen
De flits zorgt met zijn lichtimpuls van gemiddeld 1/20 000s voor de bevriezing van het beeld.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Meeus Bekijk berichtDank u Frans! Goede bijkomende tip i.v.m. de monopod en de borstkas! ... in ieder geval hoe minder materiaal dat je moet opstellen hoe beter want zoals ik al zei, elke beweging die je extra moet maken om in de juiste positie te geraken, is er één te veel.
De flits zorgt met zijn lichtimpuls van gemiddeld 1/20 000s voor de bevriezing van het beeld.
Comment
-
Bijzonder knap deze natuurlijke stack en super nabewerking!BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Comment
-
Allen bedankt voor de commentaar!
Comment
Comment