Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vlinder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] vlinder

[IMG]vlinder by Jozef Poortmans, on Flickr[/IMG]
    Deze is bij f4.De ogen bij een juffer staan verder uit elkaar dan bij een vlinder.Bij deze vlinder is het gemakkelijker om alles scherp te hebben.Met mijn nieuwe Tokina Firin 100 mm macro en mijn oude A7.Met mijn A580 ging ik nooit hoger dan iso 400.Mijn A7 staat op auto iso 100-1600 iso.Waarschijnlijk stoort bij sommigen de blauwe bloem in de achtergrond,maar deze stond er.Indien ik deze probeerde te verwijderen dan was de vlinder zo weg,want in tegenstelling tot sommigen zijn mijn foto's puur natuur. De insectjes worden niet bevroren of verdoofd.

Re: vlinder

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
    [IMG]vlinder by Jozef Poortmans, on Flickr[/IMG]
    Deze is bij f4.De ogen bij een juffer staan verder uit elkaar dan bij een vlinder.Bij deze vlinder is het gemakkelijker om alles scherp te hebben.Met mijn nieuwe Tokina Firin 100 mm macro en mijn oude A7.Met mijn A580 ging ik nooit hoger dan iso 400.Mijn A7 staat op auto iso 100-1600 iso.Waarschijnlijk stoort bij sommigen de blauwe bloem in de achtergrond,maar deze stond er.Indien ik deze probeerde te verwijderen dan was de vlinder zo weg,want in tegenstelling tot sommigen zijn mijn foto's puur natuur. De insectjes worden niet bevroren of verdoofd.

Wel een statement dat je hier maakt hoor!

Comment

De vlinder op zich staat er netjes op, prima!
      De kleurvlek van die andere bloem is inderdaad licht storend,
      maar je hebt inderdaad soms echt weinig tijd om je foto te maken.
      Beter deze dan gene, moet je maar denken!
      Amateur fotograaf,
      lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

Comment

Zeer netjes Jozef ! Die OOF-vlek is niet echt storend.
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
          ... want in tegenstelling tot sommigen zijn mijn foto's puur natuur. De insectjes worden niet bevroren of verdoofd.
          Die "sommigen" die zich bezighouden met het verdoven en bevriezen van insectjes zul je hier niet terugvinden. Diegenen die dit doen zijn meestal pro's die zeer snel een goede foto moeten neerleggen en dat doen ze dan in een studio
          met wat bloemen, planten, gecontroleerd licht en wat aangekochte of gevangen insecten en spinnen. De kunst is om gelijkaardige mooie beelden te maken "Live" in de field met alle storende factoren en beperkingen vandien. Ik ben er bijna 100% zeker van dat alle fotografen op dit forum van het "Live" type zijn. Zeggen van anderen op dit forum dat hun foto's niet puur natuur zijn is dus niet "fair". Je wilt het niet zien hoeveel er hier van ons in hun vrije tijd in de benarste posities op de grond liggen te kronkelen in de hoop om hun perfecte "Live" foto te trekken en dan hun modelletje zien opstijgen en wegvliegen om vervolgens tegen de avond zonder één goede foto en met rugpijn naar huis te kunnen trekken. Dat moet je aanvaarden Jozef al is dat bij f2.8 of f8.0, als er iets in de weg zit of je kan je niet goed positioneren dan kan je daar niets aan doen en wordt het hoop en al een aandenken maar geen topfoto

Enfin, losstaand van dit alles nu to the point: Dit zou ikzelf klasseren als aandenken Jozef omdat ik een heel deel mis van de onderkant alsof dat de helft er is afgeknipt vanonder. Jammer want de vlinder op zich is perfect qua scherpte en belichting.

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
          https://1x.com/wimmeeus/

Comment

Deze gaf mij ook het gevoel dat er onderaan iets mist.
            Vlinder zelf staat er goed op, de gekleurde vlek niet echt storend.
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Misschien misnoegd maar ontevreden mag je absoluut niet zijn Jozef. De inhoud en de voorstelling van de foto vind ik goed, enkel het bloempje onderaan mocht wat meer in de foto staan.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Working...
              X