Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Lukt mij voorlopig niet om een goede update te maken. Ik heb problemen met de vorming van een soort "banding" op de achtergrond. Dat kun je nu al lichtjes zien op mijn eerste versie.
Ik denk toch dat dit "banding" noemt.
Iemand een idee door wat dit word veroorzaakt?
Ik sla mijn foto's normaal op in tiff formaat 16bit zonder compressie als ik van de ene software naar de andere ga.
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Update geplaatst met iets meer detail in de bloem en iets minder verzadigde kleuren. vind ik persoonlijk beter.
die "banding" kwam hoofdzakelijk door de software van Topaz Mask AI.
i.p.v. deze software als laatste te gebruiken zoals voorgeschreven, heb ik ze nu als eerste gebruikt.
Het effect was al minder en met Lightroom die ik als allerlaatste software gebruik, heb ik ze nog verder kunnen terugdringen.
Helemaal weg is het niet maar ik kan er mee leven.
Comment