Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hyacint

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Hyacint

    Close-up van een hyacint-klokje, gecombineerd met een texture.
    Nikon Z6 - Sigma 150mm F2.8



    Veel groeten en een fijne week aan allen!
    Mattias
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

  • #2
    Re: Hyacint

    Met dergelijke texture die bovendien mijn smaak niet is vind ik dit eerder iets voor stilleven en abstract.
    Bloempje mocht meer DoF gehad hebben.
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Hyacint

      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Met dergelijke texture die bovendien mijn smaak niet is vind ik dit eerder iets voor stilleven en abstract.
      Bloempje mocht meer DoF gehad hebben.
      Gelukkig verschillen smaken e Frans. Het gaat hem vooral om de stamper (en enkele meeldraden). Jij weet als geen ander dat je niet de hele bloem kan scherp hebben als je stamper zo scherp genomen is. Deze werd al op F11 genomen dus... Das al ver boven mijn F5,6 of F8 (max)
      ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
      Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

      Comment


      • #4
        Re: Hyacint

        ik begrijp jullie beiden; er zijn elementen in het beeld die me aantrekken, andere delen dan weer absoluut niet.
        als het om de meeldraden ging - en de delen die te zien zijn verdienen inderdaad aandacht - was dan geen andere benadering mogelijk zonder dat gans de bloem in beeld moest komen ?
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Hyacint

          Juist door de achtergrond vind ik deze ook geschikter bij stilleven en abstract.
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

          Comment


          • #6
            Re: Hyacint

            Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
            ik begrijp jullie beiden; er zijn elementen in het beeld die me aantrekken, andere delen dan weer absoluut niet.
            als het om de meeldraden ging - en de delen die te zien zijn verdienen inderdaad aandacht - was dan geen andere benadering mogelijk zonder dat gans de bloem in beeld moest komen ?
            Hey Cor, wellicht wel maar ik checkte nog even, ik nam deze op F13. Das al ver buiten mijn 'comfortzone' Het was echt de bedoeling om er een klok van te maken , waarbij de bloem wel werd afgebeeld maar de focus vooral op de binnenkant lag. Zoals je weet heb ik heel zware rugproblemen en ik moest hiervoor al serieus wat toeren uithalen, andere benaderingen zaten er niet meer in. De texture werd toegevoegd om de 'messy' BG wat te verzachten.
            ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
            Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

            Comment


            • #7
              Re: Hyacint

              Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
              Juist door de achtergrond vind ik deze ook geschikter bij stilleven en abstract.
              Dat kan zijn Jacques, ik nam hem vooral uit het macro-standpunt, wat ook duidelijk te zien is denk ik. Als die moet verplaatst worden dan doet de Mod dat beter, want dit gaat hier niet meer om het beeld maar wel waar die thuis hoort. En das ook niet de bedoeling denk ik...
              ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
              Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

              Comment


              • #8
                Re: Hyacint

                Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
                Dat kan zijn Jacques, ik nam hem vooral uit het macro-standpunt, wat ook duidelijk te zien is denk ik. Als die moet verplaatst worden dan doet de Mod dat beter, want dit gaat hier niet meer om het beeld maar wel waar die thuis hoort. En das ook niet de bedoeling denk ik...
                Wat voor zin hebben de onderverdelingen dan ?
                Als het om het beeld gaat en niks anders dan het beeld dan kan je alles op 1 hoop gooien !
                Bovendien vind ik dat beelden met zodanig bewerkte achtergronden in de stilleven en abstract thuishoren en het maakt daar geen moer uit of het tele, macro, groothoek, fisheye, pinhole, free lensing of wat dan ook is !
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Hyacint

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Wat voor zin hebben de onderverdelingen dan ?
                  Als het om het beeld gaat en niks anders dan het beeld dan kan je alles op 1 hoop gooien !
                  Bovendien vind ik dat beelden met zodanig bewerkte achtergronden in de stilleven en abstract thuishoren en het maakt daar geen moer uit of het tele, macro, groothoek, fisheye, pinhole, free lensing of wat dan ook is !
                  Ik weet niet vanwaar deze uithaal komt en waarom deze nodig is Frans. Ik zeg helemaal niet dat de onderverdelingen geen zin hebben. Als deze misplaatst is, dan moet de mod hem verplaatsen, dat kan ik niet. En macro is macro niet? Is dit geen macro? Compleet gephotoshopte beelden van libellen met felgele achtergronden worden hier toch ook geplaatst? We hebben het er nog over gehad. Daar wordt niet op gereageerd.
                  Ik merk enkel op dat de reacties hier niet meer om het beeld gaan, maar om waar het staat. Wil je het laten verplaatsen? Be my guest zou ik zeggen, maar zo'n reacties hoef ik niet, dan reageer je beter gewoonweg niet.
                  ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                  Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hyacint

                    Dat is geen uithaal maar gewoon een logische reactie op wat u zelf komt te schrijven zonder meer, je hoeft daar niks achter te zoeken !
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hyacint

                      Dit klokje is scherp waar het scherp moet zijn.
                      De kleuren zijn ook mooi.
                      De texture doet het geheel goed tot zijn recht komen.
                      Zelf werk ik ook veel met textures en plaats die foto's altijd bij stilleven en abstract.
                      Ik heb er geen enkel probleem mee dat jij hem hier post hoor.
                      groetjes, moniq (BD1321BE)

                      A picture paints a thousand words

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hyacint

                        Oorspronkelijk geplaatst door moniq Bekijk bericht
                        Dit klokje is scherp waar het scherp moet zijn.
                        De kleuren zijn ook mooi.
                        De texture doet het geheel goed tot zijn recht komen.
                        Zelf werk ik ook veel met textures en plaats die foto's altijd bij stilleven en abstract.
                        Ik heb er geen enkel probleem mee dat jij hem hier post hoor.
                        Hey Monique,

                        Dank je voor je reactie. Ik vond het 'klokje' tegen de rommelige groene BG (F13) mooi, maar niet goed genoeg dus wou ik eens iets proberen met de complementaire kleuren. Dit leek me mooi passen en was ook best tevreden met het resultaat. Nu weet ik dat, maar aangezien ik de plaat vooral en eigenlijk alleen vanuit macro schoot vond ik het ook logisch om hem hier te plaatsen.
                        Dat smaken verschillen en er mensen zijn die deze textures liever niet zien passeren, het liever natuurlijk houden (wat ik meestal doe) begrijp ik helemaal. Maar er wordt zoveel geshopt...
                        Soit, als ik nog eens een gelijkaardige plaat maak, weet ik dat die hier niet welkom is Bedankt voor jouw reactie!
                        ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                        Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                        Comment

                        Working...
                        X