Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Persoonlijk heb ik niet echt een tegeltje waarop staat wat ik in zijn algemeenheid mooier vind, soms is dat zwart als de kleuren mooier uitkomen en soms een andere kleur zoals wit..hangt bij mij per foto af..
ik stel mezelf bij deze foto de vraag welke zou ik het liefst bij mij aan de muur hebben hangen.. dan kies ik in dit geval #1 omdat deze de frisheid van dit jaargetijde aangeeft..maar dat is niet de enige reden want het takje an sich met de bloemetjes vind ik op #1 ook beter in beeld gebracht dus is het m.i. ook niet een hele gelijkwaardige vergelijking..
Mag het ook iets moeilijker?
De eerste dan, maar met de achtergrond van de tweede.
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Hallo Frans,
vermits je zelf weet waar je achter staat, mogen wij dat dan ook weten en waarom...
Ben benieuwd, want de meerderheid hier op het forum heeft een duidelijke keuze gemaakt...
grt
Gerrit
Zwarte achtergronden voor bloemen, daar ben ik heel lag geleden ook mee begonnen. Het geeft een sterk blikvanngereffect en dat werkt, hoewel bij mij na al die tijd toch maar even en dan ook maar voor bepaalde bloemen zoals bv rode Anthuriums, juist omdat die het vooral van hun vorm moeten hebben. De meeste andere vooral fragiele bloemen gaan er tegen dat zwart nogal uitschieten en het fragiele van de bloemen wordt door dat schijnbaar uitbundige naar de achtergrond gedrukt, je valt meer terug op vorm en kleur.
Voor tegenlichtopnames ga ik gemakkelijker naar een donkerdere bg dan voor gewone lichtomstandigheden omdat het licht dat dan doorheen de bloemen valt het fragiele dikwijls wel onderstreept. Daar komt het ook dicht bij wat je ziet (ik toch)
Het is wat spijtig dat ik die beide opnames niet onder verder dezelfde omstandigheden gemaakt heb ... een en ander was gemakkelijker te verduidelijken dan.
Comment