Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zuringhaantje aan het eten..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zuringhaantje aan het eten..

Proficiat met je HoF

Wat dat maaibeleid betreft, overal hetzelfde en natuurbeheersing door wat ze in een boekje gelezen hebben, ik heb ze eens gezegd dat ze volgens mij blijkbaar geen voeling met de natuur hadden maar ik kreeg bijna een pak rammel ...
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
      Thanks...
      Bij mij is een deel van de vermindering te verklaren... 2 van de oorzaken, er zijn er idd veel meer..

Er is veel natuurgebied door (de oprukkende mens) woningbouw/fietspaden verloren gegaan...
      Ook het grasmaai beleid van de gemeente vind ik nogal overdreven netjes.. bij mij zijn grote gebieden o.a. langs de wegen en grasparken straks weer volop in bloei met o.a. paardenbloemen en veel insecten.. En de gemeente maait dat om de paar weken helemaal plat... het moet er allemaal overdreven netjes uitzien... ik denk dat dat maaibeleid door mensen wordt bepaald die alleen in een kantoor zitten en weinig genieten van de insecten en niet weten wat voor impact dat overdreven maaibeleid heeft..

Rob,
      vorige week vroeg iemand die ik goed ken ,wat voor bloemetje in hun tuin stond (nieuw huis) ze hadden een kindje en hadden schrik dat het iets heel giftig was en wilden het uitrekken , tja een simpele krokus , dit zijn mensen beetje bureaucraten ,en die kennen werkelijk niets van de natuur en wat er rond hen leeft en bloeit ,en zo zijn er heel veel ,die kennen niets van insecten bvb het verschil tussen een zweefvlieg en een wesp ,Ze zijn allemaal gevaarlijk ,dus dood meppen is de oplossing , zo ook is het maai beleid zelfs van natuurpunt ,ik ken natuurgebieden die telkens op het verkeerde moment gemaaid worden ,ik sprak ooit eens een verantwoordelijke aan ,zijn uitleg was we hebben maar een beperkt aantal vrijwilligers hebben en we kunnen niet overal op hetzelfde moment tegelijk zijn , is dat dan natuurbeleid ? Eigenlijk natuur is gewoon gerust laten en de natuur zijn gang laten gaan en als je toch moet maaien kies het juiste moment zodat het nageslacht verzekerd is

o ja buiten dat ....Proficiat met je HOF

Comment

Proficiat met deze topper in de HoF!
        BD0681BE -
        Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

prachtige plaat en welverdiende HOF nominatie..proficiat...

Groeten
          Freddy
          https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Comment

Hey juppekes.

Proficiat met je plaatsje in de HOF.
            Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              vorige week vroeg iemand die ik goed ken ,wat voor bloemetje in hun tuin stond (nieuw huis) ze hadden een kindje en hadden schrik dat het iets heel giftig was en wilden het uitrekken , tja een simpele krokus , dit zijn mensen beetje bureaucraten ,en die kennen werkelijk niets van de natuur en wat er rond hen leeft en bloeit ,en zo zijn er heel veel ,die kennen niets van insecten bvb het verschil tussen een zweefvlieg en een wesp ,Ze zijn allemaal gevaarlijk ,dus dood meppen is de oplossing , zo ook is het maai beleid zelfs van natuurpunt ,ik ken natuurgebieden die telkens op het verkeerde moment gemaaid worden ,ik sprak ooit eens een verantwoordelijke aan ,zijn uitleg was we hebben maar een beperkt aantal vrijwilligers hebben en we kunnen niet overal op hetzelfde moment tegelijk zijn , is dat dan natuurbeleid ? Eigenlijk natuur is gewoon gerust laten en de natuur zijn gang laten gaan en als je toch moet maaien kies het juiste moment zodat het nageslacht verzekerd is

o ja buiten dat ....Proficiat met je HOF
              Tja Patrick, je bent al een hele tijd niet meer bij ons geweest hé, je zou zeker schrikken van wat ze hier aan het doen zijn naast en voor mijn deur... AN&B .... Voor mijn deur heel dat weiland afgegraven, naast mijn deur de helft van het bos uitgezaagd... je weet dat er hier nogal serieuze kasten van villa's staan, het eerste wat ze doen als ze hier komen wonen is alle bomen uitzagen en 2 meter draad rond het perceel, bij voorkeur met prikkeldraad bovenaan. Als de villa er staat : overal pelouse zaaien en beweren dat ze in een bosrijke omgeving wonen, tot het stuk bos naast hun deur ook verkocht wordt... Iedere keer als ik terug keer van het noorden erger ik me te pletter als ik het bos binnen rij. Er zijn er welgeteld twee die er niet aan mee doen, ik ben er één van, de andere is is een bio-ir die naast het stulpje van Van Waes woont, het verschil kan niet groter zijn, het is echt de moeite om eens te komen kijken (beukendreef). Ik zal niet beweren dat er geen pelousen zijn in Zweden maar op veel plekken wordt er enkel een pad gemaaid in de bloemenweide. Als ik je een goed boek mag aanbevelen over giftige planten : "giftige planten" van dr. De Cleene. Een goede determinatiegids waarvoor je geen bioloog moet zijn om hem te gebruiken is "wat bloeit daar ? (uitgeverij Thirion). En waar ik me ook aan erger is de strijd tegen "de exoten", op de informatieve wandeling van AN&B het ik gevraagd waarom ze dan geen aardappelen verbieden, en maïs, wanneer dat ze dachten die boshyacynthen van het Hallerbos dood te sproeien, geen antwoord. Het is idd heel erg gesteld met de mentaliteit/kennis inzake natuur in Vlaanderen. En die gifmanie naar planten en bessen toe komt me ook bekend voor : ze zijn bang van een krokus maar ze hebben binnenshuis wel kerstrozen staan....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                Thanks...
                Bij mij is een deel van de vermindering te verklaren... 2 van de oorzaken, er zijn er idd veel meer..

Er is veel natuurgebied door (de oprukkende mens) woningbouw/fietspaden verloren gegaan...
                Ook het grasmaai beleid van de gemeente vind ik nogal overdreven netjes.. bij mij zijn grote gebieden o.a. langs de wegen en grasparken straks weer volop in bloei met o.a. paardenbloemen en veel insecten.. En de gemeente maait dat om de paar weken helemaal plat... het moet er allemaal overdreven netjes uitzien... ik denk dat dat maaibeleid door mensen wordt bepaald die alleen in een kantoor zitten en weinig genieten van de insecten en niet weten wat voor impact dat overdreven maaibeleid heeft..

Rob,
                Zeer mee eens (zie mijn andere post). Het mag voor de duidelijkheid ook wel eens gesteld worden dat bijen ook insecten zijn, waarvan het nut allerminst kan onderschat worden. Ik ken twee imkers en het gaat dus niet goed met de bijen, enerzijds de varroa-mijt en anderzijds de verschraling van het landschap (beton en monoculturen).

Comment

Working...
                X