Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Perspectief vanuit een Springstaartje + update oogjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Het Perspectief vanuit een Springstaartje + update oogjes

Wij lopen gemakkelijk door het gras zonder erbij na te denken, maar vanuit het perspectief van dit zandkorrelkleine springstaartje is zelfs het gras een ware jungle/oerwoud waar behoorlijk doorheen geploeterd/geklommen moet worden.

Ik heb dit springstaartje een klein stukje gevold door dit oerwoud.

En nu een stukje omhoog klimmen.

Vanwege vraag (Frakske,Frans...) even een crop van een ander springstaartje gemaakt waarbij de structuur van de oogjes goed zichtbaar is..

Rob,
    Last edited by natuurfreak; 23 januari 2021, 11:50.

Re: Het Perspectief vanuit een Springstaartje ◘

Ik doe het je niet na , zo'n moeilijke opgave. Ik denk dat je ietsje minder saturatie moet geven want het geheel loopt dicht bij mij op mijn scherm.
    grtn
    WvMM

Comment

Dit gaat al geleidelijk naar micro, origineel en goed bezig Rob.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Super opnames en mooi scherp. Ze zijn als het ware doorzichtig, ik zie de ingewanden.

Comment

Mooi zo !

zou een springstaartje groothoek of telezicht hebben ?
          en zijn ze al of niet kleurenblind ? of gevoelig voor licht buiten het spectrum dat wij zien ?
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
            Mooi zo !

zou een springstaartje groothoek of telezicht hebben ?
            en zijn ze al of niet kleurenblind ? of gevoelig voor licht buiten het spectrum dat wij zien ?
            Thanks Frans,
            Eigenlijk heb ik me daar nog niet in verdiept en ik heb er ook nooit iets over opgezocht. maar het is wel een goede/leuke vraag... mocht ik er op het internet iets over tegenkomen of wellicht dat iemand anders dit weet laat het gerust weten in deze topic...
            wat ik wel even heb gedaan is een update/crop geplaatst van een ander springstaartje waarbij de ogen beter belicht zijn, want als het flitslicht/diffuser niet optimaal valt dan worden de oogjes vaak 1 zwart vlekje, dan zie je dus geen structuur.
            Er is overigens wel iets kwaliteitsverlies vanwege de crop maar op de foto is wel de structuur van de oogjes goed te zien...

Rob,

Comment

Schitterende vergrotingen Rob, structuur in de oogplaten goed zichtbaar.
              Hier kan je wat meer info lezen over hun zichtvermogen:
              Site dedicated to Collemboles. classification, anatomy, physiology, biotope. gallery pictures

Springtails are small hexapods that are adapted to a wide diversity of climates. One species, Gomphiocephalus hodgsoni can be found in Antarctica, one of the few hexpods able to survive the extreme…
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Thanks voor deze info jumpingjacquesflash

Rob,

Comment

Working...
                X