Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Persoonlijk zie ik weinig toegevoegde waarde in het "gezicht" van een vlinder, maar ik merk toch dat de meest bekeken foto's die zijn waar het dier menselijke eigenschappen kunnen toegekend worden.
Mooi Pholie! Naar mijn mening iets te weinig scherptediepte, vooral in de eerste maar dat is ook niet evident. Twee vind ik dan de betere, al is het wel de 'klassieke'. Maar dan van een vrij zeldzame vlinder. Knappe BG ook met het paars die overloopt in het groen.
@Palombian : Soms vraag ik me ook af of het beeld toch veel mooier is met gespreide vleugels en niet zozeer de focus leggen op het kopje, maar bij macro leer je al snel dat er toch minstens één oog moet in beeld staan Tenzij je een mooie compo hebt en wegkomt met een blauwtje dat mooi op de top hangt bv.
Persoonlijk zie ik weinig toegevoegde waarde in het "gezicht" van een vlinder, maar ik merk toch dat de meest bekeken foto's die zijn waar het dier menselijke eigenschappen kunnen toegekend worden.
Idd, ik wou de titel eerst Kabouter Wesley geven :-)
Allebei erg mooi !
De zeer beperkte DoF draagt er toe bij dat de beelden levendig overkomen, ben daar ook fan van! als het essentieel dan maar scherp is zoals hier in beide foto's !
Die eerste lijkt wel klaar om de duik gaan te nemen al is dat niet zo, knap.
De tweede daar mag je als het ware een beetje mee in zijn bord kijken
Oorspronkelijk geplaatst door Mattias FurniereBekijk bericht
Mooi Pholie! Naar mijn mening iets te weinig scherptediepte, vooral in de eerste maar dat is ook niet evident. Twee vind ik dan de betere, al is het wel de 'klassieke'. Maar dan van een vrij zeldzame vlinder. Knappe BG ook met het paars die overloopt in het groen.
@Palombian : Soms vraag ik me ook af of het beeld toch veel mooier is met gespreide vleugels en niet zozeer de focus leggen op het kopje, maar bij macro leer je al snel dat er toch minstens één oog moet in beeld staan Tenzij je een mooie compo hebt en wegkomt met een blauwtje dat mooi op de top hangt bv.
Groeten,
Mattias
Heb de "photoshoot" vandaag nog eens overgedaan, hoe wil je hem het liefst, zal zien of ik die kan posten ;-) ?
Ze zijn beiden meer dan geslaagd, maar die tweede met het tongetje heeft toch mijn voorkeur!
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Heb de "photoshoot" vandaag nog eens overgedaan, hoe wil je hem het liefst, zal zien of ik die kan posten ;-) ?
Ik denk dat je mijn smaak wel kent Een scherp tongske én gespreide vleugels?
Man, mocht ik dat alleen al in mijn tuin, die ik niet meer heb, hebben... Dan zouden ze me moeten komen zoeken voor het eten zenne
Comment