Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koninginnepage (in spe)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Koninginnepage (in spe)

    Deze namiddag een deel van mijn beukenhaag gesnoeid. Toen ik het snoeisel bijeenraapte vond ik een takje met de rups van een koninginnepage erop. Vlug enkele foto's van genomen en de rups veilig teruggezet in de haag.

    DSC_4260 by Raf Strobbe, on Flickr

    Bedankt voor het kijken,

    Raf.

  • #2
    Re: Koninginnepage (in spe)

    Mooi beeld !
    Hopelijk komt het verder goed vermits die rups net begonnen was met verpoppen, ik denk dat die verder werkt waar ze bezig is en als dat op een los takje is dan zou ik dat eens nakijken en zo ja het dan goed vastmaken misschien ?
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Koninginnepage (in spe)

      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Mooi beeld !
      Hopelijk komt het verder goed vermits die rups net begonnen was met verpoppen, ik denk dat die verder werkt waar ze bezig is en als dat op een los takje is dan zou ik dat eens nakijken en zo ja het dan goed vastmaken misschien ?
      Bedankt Frans!
      Ik heb de rups gewoon op het takje gelaten en het takje zo goed mogelijk vastgezet tussen andere takjes. Ik zal het de volgende dagen eens opvolgen en hopelijk zijn er geen meesjes mee weg ondertussen.

      Comment


      • #4
        Re: Koninginnepage (in spe)

        Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog een rups van een koniginnepage live heb gezien, mooie in beeld gebracht !

        Comment


        • #5
          Re: Koninginnepage (in spe)

          Mooie observatie, bevestigd door een knap beeld en de kans op het vervolg!
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

          Comment


          • #6
            Re: Koninginnepage (in spe)

            Knappe loepzuivere opname
            Groeten Andre

            Comment


            • #7
              Re: Koninginnepage (in spe)

              Prachtig foto van deze mooie rups

              Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Koninginnepage (in spe)

                Heel mooi gedaan. Begin van een reeksje ???
                Luc

                Comment


                • #9
                  Re: Koninginnepage (in spe)

                  Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
                  Heel mooi gedaan. Begin van een reeksje ???
                  Luc
                  Bedankt Luc.
                  Ik zou wel willen een reeksje ervan kunnen maken. Vandaag ben ik nog eens gaan kijken en de rups is nu goed aan het verpoppen. De mooie kleurtjes zijn helemaal weg. Ik heb het beestje maar rustig laten verder doen en voorzichtig één foto genomen terwijl het nu dieper in de haag zit. Niet zo spectaculair maar kan dienen voor een reeksje misschien. Ik heb ergens gelezen dat deze pop zal overwinteren op die plaats en in het voorjaar zou de mooie vlinder moeten te voorschijn komen.
                  grts,
                  Raf.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Koninginnepage (in spe)

                    Goed dat het proces verder gaat
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Koninginnepage (in spe)

                      Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                      Bedankt Luc.
                      Ik zou wel willen een reeksje ervan kunnen maken. Vandaag ben ik nog eens gaan kijken en de rups is nu goed aan het verpoppen. De mooie kleurtjes zijn helemaal weg. Ik heb het beestje maar rustig laten verder doen en voorzichtig één foto genomen terwijl het nu dieper in de haag zit. Niet zo spectaculair maar kan dienen voor een reeksje misschien. Ik heb ergens gelezen dat deze pop zal overwinteren op die plaats en in het voorjaar zou de mooie vlinder moeten te voorschijn komen.
                      grts,
                      Raf.
                      Het ontpoppen van vlinders ben ik hier persoonlijk nog niet tegengekomen, ik zou dat als een uitdaging zien Raf!

                      Comment

                      Working...
                      X