Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eitjes leggen - Roofvlieg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Eitjes leggen - Roofvlieg

Het is de eerste keer dat ik een roofvlieg zie eitjes leggen in zachte bestanddelen van een bloem. Roofvliegen leggen overal eitjes, tussen spleten in bomen, op bladeren, gewoon op de grond, ...
    Deze dame wou haar eitjes in de Persicaria achterlaten.

voor meer details kan je doorklikken naar het origineel beeld

Bedankt voor het kijken/reacties.
    Pholie

Re: Eitjes leggen - Roofvlieg

Mooi beeld van een eitjes leggende roofvlieg. En met een prachtige scherpte.
    Ik heb al veel roofvliegen gefotografeerd, maar nog nooit eentje die aan het leggen was.
    Zelf zou ik langs onder een stuk van de foto afsnijden. Ik weet het jij wil aan het formaat vasthouden, maar waarom?
    Last edited by JopQ; 31 augustus 2020, 18:14.
    Mvg. Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JopQ Bekijk bericht
      Mooi beeld van een eitjes leggende roofvlieg. En met een prachtige scherpte.
      Ik heb al veel roofvliegen gefotografeerd, maar nog nooit eentje die aan het leggen was.
      Zelf zou ik langs onder een stuk van de foto afsnijden. Ik weet het jij wil aan het formaat vasthouden, maar waarom?
      Bedankt, ik leg dit mezelf op gewoon omdat ik probeer vanuit de viewfinder een mooi beeld te vormen. Om de focus zowel naar scherpte en compositie hoog te houden ;-)
      In deze nog meer croppen heeft als gevolg dat de bloem het centraal object, in deze de vlieg, gaat overstijgen. Dat wil ik dus niet. Ik wil wat rust bewaren in het beeld.
      Maar bedankt voor de tips.

Comment

Heel erg mooi qua detaillering en kleuren. En weer iets bijgeleerd.
        Luc

Comment

Als beestje zijn het niet mijn favorietjes maar het zijn altijd leuke macroonderwerpen en dit prachtplaatje onderstreept dat, prachtig geheel
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Prachtig scherpe macro!

Comment

De scherpte en detail zijn weer(al) super Peter met als resultaat een knappe foto

Comment

Prachtige plaat en de grote versie + subliem!
                BD0681BE -
                Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Prachtig zeker na het doorklikken
                  Groeten Andre

Comment

Working...
                  X