Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Libel op koninginnenkruid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Libel op koninginnenkruid

Nabewerking is beter, zeer leerzaam.

Comment

Update ziet er beter uit, maar voor mij teveel contrast in de foto. De afwerking mag veel zachter zijn.
      Begrijp ook niet waarom jij zit te selecteren om je contrast te bepalen. Wat omslachtig allemaal...

Groeten,
      Raf
      Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geyst Bekijk bericht
        Mijn bewerking had idd met contrast te maken. Eerste stap ruisfilter. Tweede stap negatief verscherpen. Maw verscherpen via clarify maar op -100%. Dit maakt de onscherpe delen zachter. Dan de crop bepaald. Daarna de libel en bloem geselecteerd. Selectie 150 pixels vergroot. Dan feather van 150 pixels. Dan het contrast verhoogd opletten dat het niet opvalt. Daarna de selectie omgekeerd. Dan contrast terug naar beneden. Dat was het zo ongeveer. Daarna verkleinen op forumformaat en de laatste naverscherping.
        Uhmmmm wat ???? Amai ik hoop dat je dit in een script verwerkt dan. Het moet nog wat plezant blijven ook hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
          Uhmmmm wat ???? Amai ik hoop dat je dit in een script verwerkt dan. Het moet nog wat plezant blijven ook hé
          Inderdaad vrij omslachtig. Ik begin met de lenscorrectie en dan de uitsnede. En verder zo min mogelijk aan de schuivertjes komen, omdat ik vind dat alles al start bij de opname.
          http://www.paulvanrooy.be

Comment

Hoe slechter de foto hoe meer werk. Maar het duurt langer om het neer te schrijven dan om te doen. En neen geen script, alle bewerkingen met gevoel op het randje van het zichtbare.
            Geyst

Comment

Working...
            X