Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Zalig slapen doe je in een bed van...
Collapse
X
-
-
Re: Zalig slapen doe je in een bed van...
Dank je wel. Neen, geen stack.
Deze foto is gemaakt met mijn beproefd systeem, waarmee ik bij alle lichtomstandigheden macrofoto's kan maken zolang er maar genoeg licht is om te focussen.
Camera met macrolens van 50 of 100mm en als het nodig is aangevuld met tussenringen of een omgekeerde lens ervoor.
Het flitslicht van de pop-up flash wordt via een koker met een doormeter van 6 bij 6 cm tot voor het uiteinde van de lenscombinatie gebracht. De koker eindigt met een diffuser.
Deze foto is met één hand gemaakt. Camera in maximale macrostand in rechterhand en de witte korenbloem met beestje in de linkerhand. Scherpstellen gebeurt dan door camera voor- of achteruit te bewegen of het onderwerp ook te bewegen tot de scherpstelindicatie van de
camera zegt dat het goed is en dan KLIK. Met het onderwerp in de linkerhand te hebben, kan je ook beter de compositie en de achtergrond bepalen.Last edited by JopQ; 22 augustus 2020, 19:35.Mvg. Jos
Comment
-
Bijzonder detailrijk!
Heel waardevolle uitleg!
Proficiat met je HoF-plaat!BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Comment
-
-
Haarscherpe opname
Begrijp ik uit je verhaal met de korenbloem dat dit beestje een eeuwige slaap geniet?Mijn fotowebsite : www.filover.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk berichtHaarscherpe opname
Begrijp ik uit je verhaal met de korenbloem dat dit beestje een eeuwige slaap geniet?
Last edited by JopQ; 23 augustus 2020, 13:29.Mvg. Jos
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JopQ Bekijk berichtNeen, het beestje lag te rusten in een mooi bedje met witte lakens. Het was moe van de sessie van enkele minuten eerder in een te gele omgeving.Mijn fotowebsite : www.filover.be
Comment
-
Leerrijke uitleg met een mooi resultaat
Comment
-
Comment