Dit keer FF en 180 macro dus zeer weinig DOF
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
doodskopzweefvlieg (Myathropa florea)
Collapse
X
-
-
Re: doodskopzweefvlieg (Myathropa florea)
Volg hier ook, prima compo maar net iets te soft, al licht de scherpte juist. Ik fotografeer ook vaak met de 180mm, je moet een stop of 2 meer diafragmeren. Al hangt het van de situatie af, ik heb er ook al mooie beelden mee geschoten wijd open. Das wat gewend worden, komt wel goed!‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geyst Bekijk berichtDe scherpte ligt hier wel goed. De DOF is gewoon te klein voor dit soort opnamen met een 180 op FF
Tenzij ik verder weg blijf en meer crop maar dan hoef je geen FF hé.‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk berichtDat zeg ik juist e Geyst, jouw scherpte ligt juist, maar je hebt te weinig scherptediepte. Diafragmeer 2 stops en je zal mee scherpte hebben. Op een FF macro schieten is al heel anders dan crop, als je dan bovenaan de ladder begint... Ik schiet met een 150mm een libel van kop tot staart scherp (In the morning), dat kan ik ook met de 180mm, maar als ik die niet nodig heb...Die zweefvliegen kan je perfect met een 100mm fotograferen, dan ging je pose wel geslaagd zijn want je compo was goed...
Ik volg hem volledig.BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geyst Bekijk berichtRustig Mathias, er moet ook voldoende licht zijn hé‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk berichtMooi voor mij, met diepte door de beperkte DOF. Macro is een moeilijke discipline. Er spelen veel factoren mee die het resultaat kunnen beïnvloeden. Ik leer hier iedere dag wel iets bij.
LucGroeten Andre
Comment
-
-
mijn ervaring leert dat in deze houding voor de meeste de dof altijd te klein is tenzij je de focus legt op de ogen maar dan moeten die haarscherp zijn. Ik persoonlijk vind de vlieg hier iets te krap in het kader en het mocht allemaal wat meer punch/scherpte hebben.
Comment
Comment