Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Mijn eerste niet platbuik maar oeverlibel dit jaar
[Oordeel]
Mijn eerste niet platbuik maar oeverlibel dit jaar
Eindelijk gevonden, gelukkig had ik een beetje tele mee.
Ik dacht dat het zo uit de losse hand een flop ging zijn maar dat viel vrij goed mee.
Het licht was wel keihard op dat moment ...
Ik wil geen spelbreker zijn, maar dat is geen Platbuik, het is een Gewone Oeverlibel. Bij een Platbuik is het achterlijf veel breder en afgeplat (vandaar de naam dus).
David Leemans Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr
Ik wil geen spelbreker zijn, maar dat is geen Platbuik, het is een Gewone Oeverlibel. Bij een Platbuik is het achterlijf veel breder en afgeplat (vandaar de naam dus).
De vliegtijden van de platbuik zijn meer in het voorjaar.
waarnemingen.be geeft 83% kans voor een gewone oeverlibel.
Zeer mooi tegenlicht (en nu moet je toch eens vertellen hoe je aan die mooie lichtcirkels komt ).
Sorry, ik vond al dat het zo een magere platbuik was en ik ben in mijn jeugdig enthousiasme toch niet verder gaan denken ...
@Andrevl : het is geen toning maar gewoon nogal troebel water met hier en daar wat groene blubber erop ...
@Spikkesenior : ik zal de eerste dagen nog niet plat op de buik gaan, 10 dagen geleden ben ik ongewild plat op de buik gegaan met de fiets ergens in Tildonk en mijn linker knie is nu nog de helft dikker dan mijn rechter maar ik kan toch weer wat slenteren ... jammer net nu de gezondheid wat beter was
@dleemans: bedankt voor de terechtwijzing, je bent ook geen spelbreker hoor integendeel
@Palombian: Die libel zat op een takje dat zo'n 30 cm boven het water uitkwam, dan hadden we het tegenicht en dat zorgde voor wat schitteringen op het water dat eigenlijk als bg fungeerde, aan de overkant van de vijver stonden bomen en struiken waardoor het gedeelte dat bg speelde nogal in de schaduw lag maar dat liet hier en daar wat licht door. De libel zelf zat in volle licht. objectief: 400mm op MFT en f9. Grotendeels een eigenschap van het objectief dus.
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Re: Mijn eerste niet platbuik maar oeverlibel dit jaar
mooie opname Frans
gisteren in 2 libellen gebiedjes geweest
totaal libellen dood door de droogte van de afgelopen jaren
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment