Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Eens een andere manier van een closeup te bekijken, leuk bedacht.
Misschien onderaan een beetje croppen zodat de aandacht meer naar het onderwerp gaat.
De hoge lichte in het pluis mogen zo mogelijk wat gemilderd worden
Bedankt voor de commentaren.
Frans, ik snij liever niet in de vingers. Anderzijds heb ik de nog eens een kopie gemaakt in Lightroom en de hoge lichten wat lager gezet in de pluis. Het voordeel is dat je dan wel wat meer detail ziet, maar anderzijds vermindert ook de aantrekkingskracht van het centrale onderwerp. Het is een beetje balanceren, maar ik hou het hier toch op deze, wat niet betekent dat ik je ongelijk geef.
Luc
idee is goed maar waarschijnlijk vertrokken vanaf een jpg bestand. ik veronderstel dat je met een aanpassingpenseel in Lightroom geprobeerd hebt enkel nog de paardebloem nog eens te verscherpen maar nu is de korrel duidelijk te zien.
idee is goed maar waarschijnlijk vertrokken vanaf een jpg bestand. ik veronderstel dat je met een aanpassingpenseel in Lightroom geprobeerd hebt enkel nog de paardebloem nog eens te verscherpen maar nu is de korrel duidelijk te zien.
Was ook al bij de originele plaat. Opletten daarmee en probeer het beste uit de camera te halen. Out of focus kun je echt niet herstellen, idem dito met overbelichte en verbrande stukken in de foto.
chrisvdv en pholie, bedankt voor jullie bijkomende commentaar.
Blijkbaar is mijn korte uitleg voor Frans niet echt duidelijk. Ik had nog geen update geplaatst omdat ik de hogere helderheid van de bloem/pluis van de eerste versie verkoos.
Ik fotografeer altijd in RAW. De wijziging die ik vermeldde werd dus op een virtuele kopie van het origineel in Lightroom uitgevoerd. Daarvan heb ik nu wel een update geplaatst om verdere misverstanden te vermijden.
In ieder geval bedankt voor jullie interesse.
Luc
prachtig leflijk beeld zo uit het leven gegrepen, mooi in zijn eenvoud, proficiat met deze HOF!!
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Comment