Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pink Icarus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Pink Icarus

    Met 5 Beaufort je eerste Icarus van het seizoen kunnen vastleggen, het is eens iets anders. Ik woon in een compleet nieuwe buurt en moet de populaties nog leren ontdekken, dus ik was al blij met deze. Het beeld krijgt een extra touch door de dynamische BG die ik er door de wind gratis bij kreeg. MAAR... Voor het eerst wou ik er geen typisch 'Mattiaske' van maken in de square crop, maar eens meer laten zien van het beeld, vooral door de mooie Koekoeksbloemen. Maar ik nam er ook nog een crop van Aan jullie om te beoordelen welke het meest geslaagd is. En of het überhaupt wel geslaagd is.
    Fuji XT-3 - XF 80mm F2.8 Recht uit de camera, enkel de schaduwen wat opgetrokken.



    Crop :



    Veel groeten,
    Mattias
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

  • #2
    Re: Pink Icarus

    voor mij de vierkante versie
    koekkoeksbloemen zijn wel mooi maar lieden af in het origineel
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

    Comment


    • #3
      Re: Pink Icarus

      Toch de crop bij deze. Het hoofdonderwerp verdwijnt wat in de BG bij 1.

      Comment


      • #4
        Re: Pink Icarus

        Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
        voor mij de vierkante versie
        koekkoeksbloemen zijn wel mooi maar lieden af in het origineel
        Vond ik ook + ik vind het wat te druk. De crop is voor mijn doen zelfs nog ruim genomen, maar ik wou toch nog wat pink erin
        ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
        Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

        Comment


        • #5
          Re: Pink Icarus

          Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
          Toch de crop bij deze. Het hoofdonderwerp verdwijnt wat in de BG bij 1.
          Dat ik dat nog mag lezen van je Zelfs de crop is nog behoorlijk aan de ruime kant voor mijn doen, ik ging er nog wat afgehakt hebben, maar er moest toch nog wat koekoeksbloem overblijven Maar ik ga hem dus croppen zoals ik normaliter doet, ik focus me de laatste tijd iets teveel op de ruimte rond het onderwerp.
          ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
          Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

          Comment


          • #6
            Re: Pink Icarus

            Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
            Toch de crop bij deze. Het hoofdonderwerp verdwijnt wat in de BG bij 1.
            Hier is ie zoals ik ze graag heb



            Groeten,
            Mattias
            ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
            Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

            Comment


            • #7
              Re: Pink Icarus

              Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
              Hier is ie zoals ik ze graag heb.


              Gewoon je eigen ding doen! Deze laatste is trouwens de beste volgens mij.
              Groeten,
              Mattias
              Gewoon je ding doen en je hart volgen 😀. De laatste is voor mij ook de beste.

              Comment


              • #8
                Re: Pink Icarus

                In dit geval is degene die jij liefst hebt ook de beste
                Dat eerste beeld heeft wel extra omgeving maar vooral die bovenste uitgebloeide en onscherpe koekoeksbloemen verknoeien het daar een beetje voor mij.
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Pink Icarus

                  Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
                  Gewoon je ding doen en je hart volgen ��. De laatste is voor mij ook de beste.
                  Inderdaad, had ik die laatste ineens geplaatst...Das hoe ik ze het liefst heb. Maar heb er vanochtend ook enkele kunnen fotograferen, die zullen komen zoals ik het wil
                  ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                  Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pink Icarus

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                    In dit geval is degene die jij liefst hebt ook de beste
                    Dat eerste beeld heeft wel extra omgeving maar vooral die bovenste uitgebloeide en onscherpe koekoeksbloemen verknoeien het daar een beetje voor mij.
                    Niks uitgebloeid Frans, is puur de wind die zo door de wei raasde en alles heen en weer rukte. Die staan nu volop in bloei. Ik krijg of kreeg heel vaal de repliek dat ik te nauw cropte of te weinig omgeving liet zien, terwijl het voor mij vooral om mijn onderwerp draaide (al begreep ik de repliek wel), ik probeer dit nu af en toe wat ruimer te kadreren. Maar hier kwam het wat slordig over, mea culpa Maar 'mijn' crop is zoals ik ze vanochtend opnieuw genomen heb, dat werkt het best bij blauwtjes...Althans voor mij toch
                    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                    Comment

                    Working...
                    X