Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fonkelende Platbuik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Fonkelende Platbuik

Het harde licht bij libellen is vaak je vijand, als je niet voor dag en dauw uit je bed bent tenminste. In plaats van ze nu opnieuw van opzij te fotograferen, speelde ik wat met de weerkaatsing van het licht in de sloot.
    Er is concurrentie, er is een tweede mannetje opgedoken in het reservaat, en dat is er al aan te zien. Net voor deze foto werd deze Platbuik stevig aangepakt door het oudere, territoriaal mannetje. Benieuwd naar jullie respons!
    Fuji XT-3 - XF 80mm F2.8

Veel groeten en alvast een fijn, verlengd weekend toegewenst aan allen,
    Mattias
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

Re: Fonkelende Platbuik

Knappe platbuik en mooie compo !
    De nogal drukke bg gaat wel met vrij veel aandacht lopen vind ik
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Knappe platbuik en mooie compo !
      De nogal drukke bg gaat wel met vrij veel aandacht lopen vind ik
      Dank je Frans! Nu ik nog eens opnieuw bekijk kan ik je geen ongelijk geven. Maar blurren zou hier niet echt helpen vrees ik, ik zou hem al moeten vervangen dan? Hij heeft me in elk geval zweet gekost, het was heet deze namiddag

Comment

Door de sfeer van de omgeving voldoet deze foto me ruimschoots !
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

De Platbuik heeft precies al slagen gekregen aan de vleugels te zien :-) Mooi beeld, de achtergrond vind ik hier wel passend bij het felle licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            Door de sfeer van de omgeving voldoet deze foto me ruimschoots !
            Dank je Raymond!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
              De Platbuik heeft precies al slagen gekregen aan de vleugels te zien :-) Mooi beeld, de achtergrond vind ik hier wel passend bij het felle licht.
              Ja, spijtig dat hij niet meer intact was, het andere mannetje zat slechts 50m verderop maar die was niet te benaderen, hij stond erg hevig
              Bedankt voor de reply! Ik heb nog een pak andere beelden van het vrouwtje waarover ruzie was die ik met de 70-200 nam, ik zal eens proberen om deze ook in een andere achtergrond te plaatsen. Heb structuren die ongeveer gelijkaardig zijn, ik moet het nu ook maar eens proberen

Veel groeten!
              Mattias

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
                Ja, spijtig dat hij niet meer intact was, het andere mannetje zat slechts 50m verderop maar die was niet te benaderen, hij stond erg hevig
                Bedankt voor de reply! Ik heb nog een pak andere beelden van het vrouwtje waarover ruzie was die ik met de 70-200 nam, ik zal eens proberen om deze ook in een andere achtergrond te plaatsen. Heb structuren die ongeveer gelijkaardig zijn, ik moet het nu ook maar eens proberen

Veel groeten!
                Mattias
                Je kan wat masken met "grijs" eventueel, dan heb je toch nog wat blingbling over ;-)
                Zal zeker goed komen.

Comment

het toegeknepen diafragma voor de scherpte van je libelle doet dan weer afbreuk aan je BG
                  met een open diafragma waren de cirkels groter geweest maar wellicht je libelle niet geheel scherp
                  soms moet je keuzen maken en deze vind ik prima
                  Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                  Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Prachtig, de drukke achtergrond stoort mij niet, integendeel, geeft een sprankelende touch aan de foto
                    http://www.smuttynose.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                      het toegeknepen diafragma voor de scherpte van je libelle doet dan weer afbreuk aan je BG
                      met een open diafragma waren de cirkels groter geweest maar wellicht je libelle niet geheel scherp
                      soms moet je keuzen maken en deze vind ik prima
                      Toegeknepen... Een F5,6 is nu niet bepaald echt toeknijpen he Liliane. De cirkels gingen iets groter geweest zijn, maar ik heb hier recht tegen de zon in gefotografeerd, dus zoveel verschil ging er niet zijn. En de libel ging inderdaad niet scherp genoeg zijn, of toch niet van kop tot staart. Het is keuzes maken he Bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                        Prachtig, de drukke achtergrond stoort mij niet, integendeel, geeft een sprankelende touch aan de foto
                        Bedankt Jan!

Comment

De achtergrond is toch iets te druk voor mij. Voor de rest wel een knappe plaat.
                          Zie ook flickr

Comment

Toch wel een knappe opname hoor !!

Comment

Zonder deze achtergrond was het toch maar gewoon een platbuik op een rietje, voor mij een zeer mooie interpretatie .
                              Ze kunnen inderdaad vreselijk vechten.

Comment

Working...
                              X