Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eergisteren en vandaag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Eergisteren en vandaag

Fuji X30
    Eergisteren met Canon Wide Converter 0,8 - lens op 28mm (equivalent) en super macro stand.
    Vandaag lens op 35mm (equivalent) en macro stand.
    Dankzij de groothoek zie je ook iets van de omgeving.
    Dat zal niet ieders smaak zijn, maar als alternatief voor klassieke macro vind ik het soms wel leuk.

Luc

Re: Eergisteren en vandaag

Als ik het goed begrijp is dat een voorzetlens op een zoom ?
    Leuk experiment En bruikbaar ding in elk geval.
    Doordat je juist meer omgeving kan weergeven is dat waarschijnlijk erg leuk om je onderwerp iets minder dominant mee weer te geven maar het dan meer te kaderen in zijn omgeving ? Alvast bedankt om het zo te delen
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Re: Eergisteren en vandaag

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Als ik het goed begrijp is dat een voorzetlens op een zoom ?
      Leuk experiment En bruikbaar ding in elk geval.
      Doordat je juist meer omgeving kan weergeven is dat waarschijnlijk erg leuk om je onderwerp iets minder dominant mee weer te geven maar het dan meer te kaderen in zijn omgeving ? Alvast bedankt om het zo te delen
      Dat klopt, Frans. De Fuji X30 is een compact camera met een kleine sensor en een zoomlens(je) met een bereik van 28 tot 112mm, omgerekend naar full frame.
      De gewone macro stand werkt over heel het zoombereik. Met de super macro stand kan je tot op minder dan een cm van je onderwerp komen, maar dat lukt alleen volledig uitgezoomd. Met de Canon 0,8 krijg je nog meer groothoek.
      Bedankt voor je interesse.
      Luc

Comment

Working...
      X