Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Mooi inderdaad met die donkere achtergrond.
Misschien nog de achterste bloem wat verdonkeren? Die is nu lichter dan de voorste en neemt de aandacht over.
Ik denk dat dit een foto is waar nog meer uit te halen is. Verdonkering van de achterste bloem is al een verbetering.
Ik zou enkel het voorste en grootste bloempje scherp weergeven en de rest wazig maken.
Het verduisteren van de achtergrond heb je volgens mij iets te onzorgvuldig gedaan zodat de haartjes op de blaadjes van de bloem wat raar opvallen. Of ben ik mis?
Het verduisteren van de achtergrond heb je volgens mij iets te onzorgvuldig gedaan zodat de haartjes op de blaadjes van de bloem wat raar opvallen. Of ben ik mis?
Ik heb helemaal niks verduisterd, dat bloempje stond aan de bosrand en juist daarop viel licht. De haartjes op de blaadjes zijn door de beperkte DoF onscherp.
Stacken zou dat laatste kunnen oplossen maar het leidt ook tot wat onnatuurlijke soms haast plastic beelden en in bepaalde gevallen met brutale onlogische overgangen tussen scherp en onscherp ...
Comment