Ik heb in een boek gesnuffeld en de gelijkenis met stobbezwammetjes was toch vrij groot.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Stobbezwammetjes ?
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Stobbezwammetjes ?
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick T Bekijk berichtMooi groepje met een zalige bg
Comment
-
-
-
-
Dit zijn geen stobbenzwammetjes, maar bundelmosklokje. Dit is een dubbelganger : dodelijk giftig.
(Verschil : bundelmosklokje heeft schubben op de steel)
Dit volgens een expert (mijn echtgenote, amateurmycoloog)Fujifilm X-H1 ; XF 16-55 mm 2.8 WR ; XF 50-140 mm 2.8 WR
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LDW Bekijk berichtDit zijn geen stobbenzwammetjes, maar bundelmosklokje. Dit is een dubbelganger : dodelijk giftig.
(Verschil : bundelmosklokje heeft schubben op de steel)
Dit volgens een expert (mijn echtgenote, amateurmycoloog)
ik heb nu juist stobbenzwammetjesj gekozen omwille van de uitleg in een boek dat ik hier toevallig heb :
Paddenstoelen, auteurs Peter Roberts en Shelley Evans, uitgegeven door Librero ISBN 978-90-8998-668-9 pagina 138 onderaan:
Paddo's determineren is dikwijls verre van eenvoudig hé, ik blijf dus toch met mijn vraagteken zitten ...bedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Beste, (dit berichtje is van de amateur-mycoloog die te rap was met haar oordeel...)
eerst en vooral, proficiat met de knappe foto en met je oog voor de schoonheid van paddenstoelen!
Ik wil me excuseren voor je twijfel, die ik door mijn foute info nog versterkte.
Je hebt wel degelijk het Stobbezwammetje gefotografeerd en de info die je afdrukt is volledig juist.
Vriendelijke groeten,
Vera, de vrouw van Luc
(PS: toen ik deze ochtend mijn ogen opende, zei ik tegen mijn echtgenoot: "Ik heb gisteren die paddenstoelen door elkaar gehaald, het was wel degelijk het Stobbenzwammetje..." waarop mijn echtgenoot zich lichtjes ongemakkelijk voelde omwille van het bericht dat hij op mijn aangeven stuurde. Ik beloofde om mijn fout zelf recht te zetten en te benadrukken dat hem geen schuld treft bij het veroorzaken van verdere verwarring )Fujifilm X-H1 ; XF 16-55 mm 2.8 WR ; XF 50-140 mm 2.8 WR
Comment
-
-
prachtige foto Frans...en nog nen kenner ook nog...
Groetjes
Freddy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LDW Bekijk berichtBeste, (dit berichtje is van de amateur-mycoloog die te rap was met haar oordeel...)
eerst en vooral, proficiat met de knappe foto en met je oog voor de schoonheid van paddenstoelen!
Ik wil me excuseren voor je twijfel, die ik door mijn foute info nog versterkte.
Je hebt wel degelijk het Stobbezwammetje gefotografeerd en de info die je afdrukt is volledig juist.
Vriendelijke groeten,
Vera, de vrouw van Luc
(PS: toen ik deze ochtend mijn ogen opende, zei ik tegen mijn echtgenoot: "Ik heb gisteren die paddenstoelen door elkaar gehaald, het was wel degelijk het Stobbenzwammetje..." waarop mijn echtgenoot zich lichtjes ongemakkelijk voelde omwille van het bericht dat hij op mijn aangeven stuurde. Ik beloofde om mijn fout zelf recht te zetten en te benadrukken dat hem geen schuld treft bij het veroorzaken van verdere verwarring )bedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk berichtprachtige foto Frans...en nog nen kenner ook nog...
Groetjes
Freddy
Kenner ? nee hoor Ik weet een en ander van planten maar lang niet alles en met grassen, paddo's en mossen heb ik erg veel moeite.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties, zo "leeft" een forumbedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
Comment