Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Dit zijn geen stobbenzwammetjes, maar bundelmosklokje. Dit is een dubbelganger : dodelijk giftig.
(Verschil : bundelmosklokje heeft schubben op de steel)
Dit volgens een expert (mijn echtgenote, amateurmycoloog)
Bedankt voor die info maar dit wordt nu een moeilijke, ik kwam er niet echt goed uit vandaar het vraagteken in de titel
ik heb nu juist stobbenzwammetjesj gekozen omwille van de uitleg in een boek dat ik hier toevallig heb :
Paddenstoelen, auteurs Peter Roberts en Shelley Evans, uitgegeven door Librero ISBN 978-90-8998-668-9 pagina 138 onderaan:
Paddo's determineren is dikwijls verre van eenvoudig hé, ik blijf dus toch met mijn vraagteken zitten ...
Beste, (dit berichtje is van de amateur-mycoloog die te rap was met haar oordeel...)
eerst en vooral, proficiat met de knappe foto en met je oog voor de schoonheid van paddenstoelen!
Ik wil me excuseren voor je twijfel, die ik door mijn foute info nog versterkte.
Je hebt wel degelijk het Stobbezwammetje gefotografeerd en de info die je afdrukt is volledig juist.
Vriendelijke groeten,
Vera, de vrouw van Luc
(PS: toen ik deze ochtend mijn ogen opende, zei ik tegen mijn echtgenoot: "Ik heb gisteren die paddenstoelen door elkaar gehaald, het was wel degelijk het Stobbenzwammetje..." waarop mijn echtgenoot zich lichtjes ongemakkelijk voelde omwille van het bericht dat hij op mijn aangeven stuurde. Ik beloofde om mijn fout zelf recht te zetten en te benadrukken dat hem geen schuld treft bij het veroorzaken van verdere verwarring )
Fujifilm X-H1 ; XF 16-55 mm 2.8 WR ; XF 50-140 mm 2.8 WR
Beste, (dit berichtje is van de amateur-mycoloog die te rap was met haar oordeel...)
eerst en vooral, proficiat met de knappe foto en met je oog voor de schoonheid van paddenstoelen!
Ik wil me excuseren voor je twijfel, die ik door mijn foute info nog versterkte.
Je hebt wel degelijk het Stobbezwammetje gefotografeerd en de info die je afdrukt is volledig juist.
Vriendelijke groeten,
Vera, de vrouw van Luc
(PS: toen ik deze ochtend mijn ogen opende, zei ik tegen mijn echtgenoot: "Ik heb gisteren die paddenstoelen door elkaar gehaald, het was wel degelijk het Stobbenzwammetje..." waarop mijn echtgenoot zich lichtjes ongemakkelijk voelde omwille van het bericht dat hij op mijn aangeven stuurde. Ik beloofde om mijn fout zelf recht te zetten en te benadrukken dat hem geen schuld treft bij het veroorzaken van verdere verwarring )
Het gaat hier niet om een kwestie van schuld of zo, integendeel, jullie hebben mij terug aan het zoeken gezet. Toevallig had ik dat boek uit onze Bib hier nog in huis en zelf had ik lang getwijfeld. ik zou ook de stobbezwammetjes niet eten want dan denk ik dat ik mogelijk de echte soort nog over het hoofd zag. Bedankt alvast voor jullie goedbedoelde reacties
Comment