Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Behandel mij heel zacht ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Behandel mij heel zacht ...

    Vandaag porseleinzwammetjes gevonden.
    Wat kan ik doen om de foto beter te maken? ISO 100, f/10, 0.5 sec
    Dankjewel



  • #2
    Re: Behandel mij heel zacht ...

    Wat is de gebruikte lens (brandpuntsafstand)?

    Je houdt hier flink wat scherptediepte over op f10 wat maakt dat de porseleinzwammen op de voorgrond er helemaal scherp opstaan.
    Maar hierdoor komen de exemplaren links in beeld ook vrij duidelijk over waardoor mijn blik heel snel naar daar afgeleid wordt.

    De BG verder achteraan is wel nog vrij rustig en mooi en de totaalcompo en kleuren vind ik ook geslaagd als je beide zwammen in het beeld wilt zien.
    Je zou ook de linkse uit het kader kunnen laten en rechts meer kijkruimte voorzien zodat alle aandacht naar de voorste zwammen gaan.
    Of een groter diafragma gebruiken waardoor de achterste minder scherp in beeld komen en alzo minder afleiden.

    Gekozen standpunt vind ik ook geslaagd.
    Wat vind je er zelf van (of minder aan) waardoor je de vraag stelt wat er beter kan?

    Grtz,
    Kurt

    Comment


    • #3
      Re: Behandel mij heel zacht ...

      Een mooie vondst en dat heb je vrij goed in beeld gezet
      Wat kan beter ?
      die linkse paddo bovenaan die veel aandacht trekt maar die gemakkelijk weg te klonen is en dat blaadje helemaal rechts op de tak en dat kan ook eenvoudig weggewerkt worden.
      Een zo mogelijk wat lager standpunt en dan ook van wat meer naar links was nog beter geweest
      Naast diafragma en brandpuntsafstand is het dan ook belangrijk te weten met welk sensorformaat men werkt fulframe, Crop, MFT, 1 inch ...
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Behandel mij heel zacht ...

        Zou ook links croppen en de rechtse alle aandacht geven ze zijn mooi in beeld gezet!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Behandel mij heel zacht ...

          Bedankt voor de opbouwende reacties.
          De gebruikte lens is een Nikon macrolens 105 mm op een Nikon D7200 (crop).
          Persoonlijk vond ik die kleine, ongeopende, paddenstoel op de achtergrond net diepte geven aan de foto. Ik heb f10 gekozen opdat de voorste er helemaal scherp zouden op staan.
          Dat blaadje aan de rechterkant ... nu ik het zie liggen, stoort het me inderdaad ook wat.
          Lager standpunt had ik ook gewild, maar mijn statief kon niet lager.
          Misschien dat ik morgen nog eens terug ga voor een herkansing en dan neem ik mijn rijstzak mee.

          Comment


          • #6
            Re: Behandel mij heel zacht ...

            Mijn voorgangers hebben het al mooi in kaart gebracht, toch een mooie foto hoor !

            Comment


            • #7
              Re: Behandel mij heel zacht ...

              Mits voor gaande opmerkingen in acht te nemen, toch een knap resultaat.
              Zie ook flickr

              Comment


              • #8
                Re: Behandel mij heel zacht ...

                Alles is blijkbaar reeds gezegd, lager standpunt had inderdaad mooier geweest want onderaan zijn deze best mooi.
                Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
                https://500px.com/marnix_photography

                Comment

                Working...
                X