Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Well Hello!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Well Hello!

"Ja, dienen met zijne kodak is daar were" dacht ze wellicht. "jaja kom maar eens pasfoto's trekken, maar doe voort want ge staat in mijn zunne (zon)" waardoor ik vriendelijk wat opzij schoof en onze vriendin van heel dicht portretteerde.
    Nikon D7100 - Sigma 105mm F2.8
    1/500s bij F8 op ISO 250

Groetjes en bedankt voor de reactie,
    Mattias
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

Re: Well Hello!

Deze kan mij wel bekoren, ondanks het harde licht.
    Goede scherpte.
    Zie ook flickr

Comment

Eens iets anders en daarom proficiat voor deze approach. Ze zit doa goet inde zunne 😅👍

Comment

Die gaat heel tevreden zijn met haar pasfoto
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LudwigC Bekijk bericht
          Deze kan mij wel bekoren, ondanks het harde licht.
          Goede scherpte.
          Bedankt Ludwig!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
            Eens iets anders en daarom proficiat voor deze approach. Ze zit doa goet inde zunne ����
            Dank je Pholie! Wel, 'k peide nochtans ak ik in haar zunne ging staan dat het licht beter ging zijn, maar dat stond madam niet aan en was het opnieuw een zijdelingse doorsnede, dus ben kik wat ipgeschoven en azo in we toch een kleine 2 minuten naar elkaar zitten kijken, alvorens ik durfde af te drukken. Speciale beleving, daar draait het toch om hé (voor mij dan toch) bij natuurfotografie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              Die gaat heel tevreden zijn met haar pasfoto
              Misschien... Of misschien helemaal niet ;-) Bedankt Frans!

Comment

Goede compo en lekker 'close' portret. Libellen en volle zon gaan nu eenmaal hand in hand.
                Als ik doorklik naar de originele grootte valt me wel de ruis harder op.

Heb je hier stevig moeten croppen om dit beeld en uitsnede te bekomen? Of de schaduwpartijen hard opgetrokken?
                Want ISO 250 op uw toestel zou toch niet direct het probleem mogen vormen wat ruis betreft denk ik.

Werk je met Lightroom?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                  Goede compo en lekker 'close' portret. Libellen en volle zon gaan nu eenmaal hand in hand.
                  Als ik doorklik naar de originele grootte valt me wel de ruis harder op.

Heb je hier stevig moeten croppen om dit beeld en uitsnede te bekomen? Of de schaduwpartijen hard opgetrokken?
                  Want ISO 250 op uw toestel zou toch niet direct het probleem mogen vormen wat ruis betreft denk ik.

Werk je met Lightroom?
                  Hey Kurt,

Dank je! Inderdaad, die vind je nu éénmaal niet in de schaduw, het was desondanks nog maar half tien én ik heb nog gewacht op wat wolkenvelden maar toch... In alle eerlijkheid heb ik nog niet alle beelden bekeken die ik toen maakte, want mijn zonnekap lag letterlijk 10cm van de libel. Nu de Sigma 150mm is dan wel al iets groter, dat was nog steeds verdomd dicht.

Ik werk idd met LR en heb de schaduwpartijen helemaal opgetrokken, wellicht vandaar de ruis bij het verder inzoomen. Ik had wel al de ruisreductie opgehoogd, niet omdat er ruis te zien was, maar omdat ik weet dat er bij zo'n vergrotingen wel sneller wat zichtbaar wordt, maar eveneens verscherpt dus die ruisreductie zal niks tot weinig uitgehaald hebben. Ik heb nauwelijks moeten croppen, dit beeld komt bijna zo rechtstreeks uit de camera. Toen ik door de zoeker keek, staarden we elkaar oog in oog aan. Ik durfde niet af te drukken uit schrik dat ze zou wegvliegen, maar heb wellicht dan toch 30 keer afgedrukt ;-)

Mocht je tips hebben, dan hoor ik die graag!

Groeten,
                  Mattias

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
                    Hey Kurt,

Dank je! Inderdaad, die vind je nu éénmaal niet in de schaduw, het was desondanks nog maar half tien én ik heb nog gewacht op wat wolkenvelden maar toch... In alle eerlijkheid heb ik nog niet alle beelden bekeken die ik toen maakte, want mijn zonnekap lag letterlijk 10cm van de libel. Nu de Sigma 150mm is dan wel al iets groter, dat was nog steeds verdomd dicht.

Ik werk idd met LR en heb de schaduwpartijen helemaal opgetrokken, wellicht vandaar de ruis bij het verder inzoomen. Ik had wel al de ruisreductie opgehoogd, niet omdat er ruis te zien was, maar omdat ik weet dat er bij zo'n vergrotingen wel sneller wat zichtbaar wordt, maar eveneens verscherpt dus die ruisreductie zal niks tot weinig uitgehaald hebben. Ik heb nauwelijks moeten croppen, dit beeld komt bijna zo rechtstreeks uit de camera. Toen ik door de zoeker keek, staarden we elkaar oog in oog aan. Ik durfde niet af te drukken uit schrik dat ze zou wegvliegen, maar heb wellicht dan toch 30 keer afgedrukt ;-)

Mocht je tips hebben, dan hoor ik die graag!

Groeten,
                    Mattias

Tips komen eraan
                    Ik werk ook met Lightroom.

Grtz,
                    Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
                      Dank je Pholie! Wel, 'k peide nochtans ak ik in haar zunne ging staan dat het licht beter ging zijn, maar dat stond madam niet aan en was het opnieuw een zijdelingse doorsnede, dus ben kik wat ipgeschoven en azo in we toch een kleine 2 minuten naar elkaar zitten kijken, alvorens ik durfde af te drukken. Speciale beleving, daar draait het toch om hé (voor mij dan toch) bij natuurfotografie.
                      Inderdaad fully agree

Comment

Ondanks de technische opmerkingen m.b.t. het licht en ruis vind ik het een vrolijke leuke foto met een goede compo en uitsnede....

Rob,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                          Ondanks de technische opmerkingen m.b.t. het licht en ruis vind ik het een vrolijke leuke foto met een goede compo en uitsnede....

Rob,
                          volg hier volledig
                          grts
                          Gerrit

Comment

Working...
                          X