Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Well, hello there!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Well, hello there!

Gisteren mocht ik even spelen met de - inmiddels alweer bijna een klassieker - Fuji XT-1. Maar wat een beest, verpakt in een body die 4 keer lichter is dan mijn Nikon D7500. De XC 55-230mm wordt door Fuji-fotografen vaak afgeschilderd als speelgoed, wel, dan is het speelgoed waar je toch mooie resultaten mee behaalt. Deze komt zo goed als recht uit de camera. Het was een aangename ontmoeting, net als met deze Bruinrode Heidelibel, die mijn mening over systeemcamera's grondig heeft gewijzigd...
    Fuji XT-1 - XC 55-230mm @170mm
    1/140s bij F8 op ISO 200

Groeten en een fijn weekend!
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

Re: Well, hello there!

een mooie opname, ik mis de scherpte op de ogen nu ligt ze vooral op rechter vleugels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
      een mooie opname, ik mis de scherpte op de ogen nu ligt ze vooral op rechter vleugels
      Dank je DBD! Hmmm... In LR vond ik ze acceptabel scherp, zeker niet zo scherp alsof ik ze met mijn macrolenzen maak (ik vertrouwde voor één keer op de AF, wat ik anders nooit doe), maar acceptabel. Als ik hier nu kijk, heb je een punt. Wel, vooral op de rechterflank. Ik heb er verschillende vanuit dit standpunt, ik kijk nog even of er scherpere tussen zitten. Bedankt voor je reply!

Comment

Ik mis ook wel de kritische scherpte hoor, en de belichting zeker op het inleidende takje is ook niet ideaal.
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Ik mis ook wel de kritische scherpte hoor, en de belichting zeker op het inleidende takje is ook niet ideaal.
          Ga ik mee akkoord Frans, eentje om naar de prullenbak te verhuizen dus. Ik ben deze voormiddag naar hetzelfde boompje gelopen en jawel, na een halfuurtje duimpjes draaien wad ze daar opnieuw. Heb ze deze keer zowel met mijn Nikon als met de Fuji gefotografeerd in ongeveer hetzelfde standpunt. Deze keer liet ik de AF bij de Fuji voor wat ie was en focuste ik met behulp van de Focus Peaking. Ik post de resultaten hieronder, ik ben benieuwd naar het verschil tussen de resultaten. Op mijn Nikon focus ik altijd manueel, benieuwd hoe de resultaten bij Fuji zullen zijn.

Comment

Deze is het zeker niet voor mij, Saaie lucht als achtergrond is geen meerwaarde

Groeten,
            Raf
            Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
              Deze is het zeker niet voor mij, Saaie lucht als achtergrond is geen meerwaarde

Groeten,
              Raf
              Zoals reeds hierboven aangegeven Raf, waren we al tot die conclusie gekomen. Dat de blauwe lucht saai is, is jouw mening, ik vond het wel een mooi contrast, de achtergrond moét toch niet altijd een meerwaarde hebben? Een zachte, vlakke achtergrond heeft dan evengoed geen meerwaarde en is dan even saai? Terwijl elke macrofotograaf hier in 50% van zijn foto's naar streeft...

Comment

Working...
              X