Opname met Laowa 100mm Macro X2
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Spinnetje
Collapse
X
-
-
-
Re: Spinnetje
ik heb ze liever kleiner en zelfs niet. Maar het beeld zelf vind ik wel knap. Jammer dat macro zo'n beperkte scherptediepte heeft, waardoor die pootjes wazig zijn, maar door dit zijwaarts beeld krijg je wel een beter zicht op de dynamiek van dat dier.mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/
-
Re: Spinnetje
@ Kurt : bedankt voor de positieve feedback op mijn - toch wel eenvoudig - spinnetje. Ik heb je PM ontvangen en reeds een eerste antwoord gestuurd. Dat kan leuk worden :-).
@ Frakske : ook bedankt voor de feedback ! Ik heb van Laowa een 3-tal objectieven : groothoek macro 15 mm 1:1, super-macro 25mm 2.8 2.5-5x, en nu dus ook de macro 100 mm 2x. Vroeger gebruikte ik een Nikon D3s voor sportfotografie en een Nikon D800E voor macro (kon ik makkelijk mee croppen). Ik heb beide camera's verkocht en fotografeer nu al een goed jaar met een Nikon D5. Voor het 'gepruts' waar ik vooral mee bezig ben is snelheid (en dus ook ISO) belangrijker dan veel pixels, vandaar...
Tenslotte : toevallig staat vandaag in Shoot een foto van mij (kop van een vlieg), waarvan de redactie vindt dat die niet overal even scherp is. Dit is niet aan de slee te wijten, maar ik heb daar een dood vliegje voor gebruikt die ik gevonden had. Zoals jullie wel weten hangt dat direct vol stof en draadjes en zo... Het 'opkuisen' daarvan heeft wel wat plaatsjes opgeleverd die idd minder scherp zijn (was eerst niet de bedoeling die foto in te sturen, dus had ik er niet al te veel tijd ingestoken). Dit ter info, zodat je niet moet denken dat de slee maar zo zo is :-).
Groeten,
Hans.
Comment
-
Comment