Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weidebeekjuffer man net uit de douche ;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Weidebeekjuffer man net uit de douche ;)



    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    Re: Weidebeekjuffer man net uit de douche

    Heel goed gelukte dauwfoto

    Comment


    • #3
      Re: Weidebeekjuffer man net uit de douche

      Heel knap Frans! Scherp van voor tot achter en prachtige details, topplaat!
      Mag ik vragen op welk een diafragma en met welk een brandpuntsafstand/lens deze is genomen?

      Groetjes!
      ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
      Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

      Comment


      • #4
        Re: Weidebeekjuffer man net uit de douche

        Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
        Mag ik vragen op welk een diafragma en met welk een brandpuntsafstand/lens deze is genomen?
        Geen probleem Mattias, dit is gemaakt met een Olympus OMD E-M10 II (MFT dus) met de Olympus 60 mm macro op f4.
        Vertaald naar fullframe komt die beeldhoek overeen met eentje van 120 mm, de DOF zou dan de DOF zijn die je daar dan bij F8 bekomt.

        Bedankt voor de reacties
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Weidebeekjuffer man net uit de douche

          Mooi close en fijne kleuren.
          Super met al die druppels.

          Maar zowel op het getoonde als op het 1024 pix formaat mis ik de beste scherpte die dit soort foto's een extra dimensie geven.

          (Kan ook zijn dat ik door mijn extreme macro bezigheden de lat te hoog aan het leggen ben naar andere beelden toe )

          Fijne BG ook trouwens

          Comment


          • #6
            Re: Weidebeekjuffer man net uit de douche

            Mooie compo, mooie druppels, mooie BG en mooie weidebeek en voor mij is hij scherp genoeg. Knap totaalbeeld

            @Kurrrt je legt volgens mij idd de lat wat hoog met jou microwereld avontuur, waar je trouwens een krak in bent

            Comment


            • #7
              Re: Weidebeekjuffer man net uit de douche

              Staat er mooi op,prima compo en een bg die meewerkt

              Comment


              • #8
                Re: Weidebeekjuffer man net uit de douche

                Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
                Mooie compo, mooie druppels, mooie BG en mooie weidebeek en voor mij is hij scherp genoeg. Knap totaalbeeld

                @Kurrrt je legt volgens mij idd de lat wat hoog met jou microwereld avontuur, waar je trouwens een krak in bent
                Ja en nee. Zowel té scherp als net niet scherp genoeg kunnen mij evengoed storen.
                Ik bekijk steeds alle beelden op een Eizo CG scherm. En uw foto's op ware grootte geven steeds een heel mooi, scherp en gedetailleerd beeld.

                Normaal zijn de beelden van Frakske ook steeds ok wat de scherpte betreft.
                Maar deze keer kan ik niet hetzelfde zeggen. Ben gewoon eerlijk zonder afbreuk aan het beeld op zich te doen. Maar ik zal nooit gewoon vorige commentaren volgen als deze niet kloppen volgens wat ik hier zelf te zien krijg.

                Zowel micro als macro kunnen evengoed dezelfde scherpte meegeven. Ivm met macro soms makkelijker dan bij micro

                Grtz,
                Kurt

                Comment


                • #9
                  Re: Weidebeekjuffer man net uit de douche

                  Ok, we gaan daar niet over doorgaan, ergens zal er wel een factor zijn die speelt !

                  Een Eizo-scherm ga ik er niet voor kopen maar ik geloof wel dat Kurrrt 'iets' ziet
                  Bedankt voor de reacties ik heb ook liefst een eerlijke menig.
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Weidebeekjuffer man net uit de douche

                    volgens mij toch wel scherp hoor zoals ik de glans op zijn oogje zie , maar miss dat die kleinste druppeltjes wat onscherp overkomen door de compressie en verkleining , een zee mooi totaalbeeld van één van mijn lievelings-juffers
                    ook het mooie metaalblauw vind ik knap , zou ze ook nog graag eens tegenkomen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Weidebeekjuffer man net uit de douche

                      Meneer had zijn handdoek niet bij, maar staat er wel knap op!
                      Zie ook flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Weidebeekjuffer man net uit de douche

                        Enorm mooi ze blijvend een uitdaging...
                        vriendelijke groeten, Sien

                        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Weidebeekjuffer man net uit de douche

                          knap Frans
                          mijn website : klik

                          Comment

                          Working...
                          X