Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bruinrode Heidelibel I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Bruinrode Heidelibel I


    Pholie

  • #2
    Re: Bruinrode Heidelibel I

    Mooie Libel op zich.
    Waarom de ene soms veel roder is dan de andere, misschien heeft dat met levensduur of geslacht te maken,
    geen idee maar misschien leren we dat hier nog op onze oude dag
    De bg was blijkbaar vrij druk en komt nogal wattig over, die beestjes kiezen niet altijd het leukste plekje.
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Bruinrode Heidelibel I

      Bedankt Frans. De Bruinrode is zowiezo al iets minder rood dan de Bloed of Steenrode. De vrouwtjes starten zelfs geel en gaan dan over naar lichtbruin tot bruin met de levenslijn. Ik heb nog een andere met een betere en rustigere achtergrond maar das voor morgen 🤣

      Comment


      • #4
        Re: Bruinrode Heidelibel I

        De drukte valt voor mij nog best mee.
        En het onderwerp staat er prima op. Knap!
        Ik zie al uit naar die andere.
        Zie ook flickr

        Comment


        • #5
          Re: Bruinrode Heidelibel I

          Deze achtergrond heeft iets mysterieus, samen met de mooie lichtval op het beestje.

          Comment


          • #6
            Re: Bruinrode Heidelibel I

            Mooi Pholie! Blijkbaar vrij dukke achtergrond, de toegevoegde blur valt net iets teveel op, vooral rond de kop is de overgang nogal hard. Verder mooie plaat!
            ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
            Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

            Comment


            • #7
              Re: Bruinrode Heidelibel I

              Mooi ! het onderwerp lekker scherp maar de bg is wat druk !

              Comment


              • #8
                Re: Bruinrode Heidelibel I

                Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
                Mooi Pholie! Blijkbaar vrij dukke achtergrond, de toegevoegde blur valt net iets teveel op, vooral rond de kop is de overgang nogal hard. Verder mooie plaat!
                Bedankt Mattias,
                Er is echter geen extra blur toegevoegd rond de kop. Er is wat vignetting toegepast en de sterkere blur start pas vanaf de eerste blaadjes van de netel naar beneden toe. Ik snap de reactie wel maar wat je ziet is de combo van de rechter voorvleugel met een donkere plek in de bg. Ik vond de drukke BG niet echt storend omdat netels nu eenmaal meestal in groep staan en het had idd een wat dromerig effect. Persoonlijk hou ik ook niet echt van drukke BG's trouwens maar soms is het kiezen tussen het weergeven van het biotoop of een bijna egale vlek

                Bedankt voor de reacties iedereen.

                Comment

                Working...
                X