Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wespspin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Wespspin

Het leuke aan spinnen is, als het niet helemaal goed is, krijg je als fotograaf een tweede kans. Vanwege de opmerkingen over de drukke BG heb ik het opnieuw geprobeerd. Deze keer met het diafragma ver open en voor de eerste keer geëxperimenteerd met stacking.

Nog een poging tot stacking, deze met zigzag maar de foto vertoont een waas rond de spin.

Last edited by Peter V d B; 12 augustus 2019, 12:30.

Re: Wespspin

Die staat er mooi en scherp op, ik mis wel de traditionele zigzag maar dat is hier zeker geen must,
    knap !!!
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Knap Peter! Dat de 'zigzag' er niet opstaat vind ik absoluut geen minpunt, integendeel, die kom je op zowat elke foto met een Wespspin tegen. Die staat er mooi scherp op! Stack je in de camera of achteraf? Ik heb dit - op één experiment na - nog nooit gedaan (vinders zijn daar dan ook een lastig onderwerp voor), maar wil daar toch ook eens mee aan de slag. In elk geval een
      ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
      Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
        Knap Peter! Dat de 'zigzag' er niet opstaat vind ik absoluut geen minpunt, integendeel, die kom je op zowat elke foto met een Wespspin tegen. Die staat er mooi scherp op! Stack je in de camera of achteraf? Ik heb dit - op één experiment na - nog nooit gedaan (vinders zijn daar dan ook een lastig onderwerp voor), maar wil daar toch ook eens mee aan de slag. In elk geval een
        Was voor mij ook de eerste ervaring. Eerste keer mislukt, daarna getriggerd met afstandsbediening met dit resultaat. Stacken kan niet met mijn camera dus gewoon vanuit Lightroom in Photoshop vrijwel volledig automatisch. Nabewerking is niet echt mijn ding.

Comment

Stacken in het veld, niet makkelijk
          Mooi licht op de eerste

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
            Stacken in het veld, niet makkelijk
            Mooi licht op de eerste
            Met beestjes die perfect stil zitten zoals spinnen moet het toch wel lukken, dacht ik. Deze zitten zéér laag bij de grond en hebben niet veel last van de wind. Misschien had ik ook wel wat beginnersgeluk.

Comment

Het resultaat mag er zeker wezen!Bravo!
              vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter V d B Bekijk bericht
                Was voor mij ook de eerste ervaring. Eerste keer mislukt, daarna getriggerd met afstandsbediening met dit resultaat. Stacken kan niet met mijn camera dus gewoon vanuit Lightroom in Photoshop vrijwel volledig automatisch. Nabewerking is niet echt mijn ding.
                Dag Peter,

Ik vind het geslaagd. Ik kan ook niet in de camera stacken, sommigen hebben wel die functie, maar uiteindelijk maakt dat niks uit, je doet net hetzelfde. Ik ben ook geen 'editer', behalve wat basics in LR, krijgen mijn beelden geen nabewerking. Al heb ik me wel al een online cursus PS aangeschaft, eens je het onder de knie hebt zijn er toch heel wat mogelijkheden, het is nu nog een kwestie van er eens aan te beginnen :-)
                ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter V d B Bekijk bericht
                  Met beestjes die perfect stil zitten zoals spinnen moet het toch wel lukken, dacht ik. Deze zitten zéér laag bij de grond en hebben niet veel last van de wind. Misschien had ik ook wel wat beginnersgeluk.
                  En uiteraard gaat het hier niet over een hoog aantal beelden met dit soort onderwerp.
                  Hoeveel heb je er hier samengevoegd?

Comment

Knap hoor!
                    De eerste heeft mijn voorkeur (en jawel, zonder de zigzag ).
                    Zelf heb ik stacking ter plaatse al een aantal keren gebuikt, en dat valt heel goed mee.
                    Zie ook flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                      En uiteraard gaat het hier niet over een hoog aantal beelden met dit soort onderwerp.
                      Hoeveel heb je er hier samengevoegd?
                      Slechts zes. Het resultaat is goed maar niet perfect wanneer je de foto in grote hoge resolutie bekijkt. Er zit hier en daar een onscherp stukje. Ik weet niet of het komt door te grote stappen in focus of dat er tussen de overgang van een stuk uit één opname met een andere vervaging optreedt.

Comment

Working...
                      X