Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gevecht om het vee

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Gevecht om het vee

Mieren zijn heel sociaal samenwerkende beestjes.
    Maar als het gaat om het melken van bladluizen en het bekomen van de zoete 'dauwdruppels' die ze afscheiden, dan lijkt er wel eens wat competitie te kunnen ontstaan.

Het viel me op dat het steeds dezelfde mier was die een stuk of 5 bladluizen inspecteerde. Passerende mieren werden afgedreigd en duidelijk gemaakt dat het 'zijn' bladluizen waren.
    Maar uiteindelijk schoppen of slaan ze elkaar niet voor het minste dood zoals wij mensen de dag van vandaag wel schijnen te doen...

Met de Mp E65mm genomen. Exifs zouden in de foto's moeten zitten voor de geïnteresseerden.
    Niet allemaal even scherp, maar ze zaten echt geen moment stil tijdens deze acties.

Grtz,
    Kurrrt

Re: Gevecht om het vee

Zeer knap - exifs wel niet zichtbaar hier (ik gebruik de LPEF plugin op google chrome)
    Peter
    mijn website : klik

Comment

Knap weeral, met een voorkeur voor de eerste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
        Zeer knap - exifs wel niet zichtbaar hier (ik gebruik de LPEF plugin op google chrome)
        Peter
        Ik werk met een Mac en waar men met Windows simpel via de rechtermuisklik de Exifs kon bekijken, moest ik ook een apart programma gebruiken om de exifs te zien.
        Op zich vind ik exifs weinig betekenisvol (tenzij men hulp wil bieden bij slechte foto's, of wanneer de sluitertijd een bepaalde beweging mooi weergeeft).
        Maar er zijn zoveel factoren die je niet kan afleiden uit de exif om eenzelfde beeld te kopiëren als je dezelfde instellingen gebruikt.

En waarom zou je ook iemands beeld op dezelfde manier willen kopiëren hé?

Comment

Mooi gedaan !

Binnenkort weet jij zowat alles van mieren

Ik vind exifs soms interessant om de combinatie brandpuntsafstand, Diafragma, Dof te bekijken vooral bij brandpunten die ik zelf niet liggen heb.
          Vroeger kon ik met de rechtermuisklik ook exifs kijken maar het werkt al een paar jaar niet meer.
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

wow ,prachtig gedaan Kurt ,knappe details en ook nuttig verhaal ,dank om dat mee te delen

Comment

Hier de exifs wel te bekijken met exif-viewer van mozilla firefox,altijd leuk voor dergelijk mooie interessant beelden...

grts
              Gerrit

Comment

Fascinerende en indrukwekkende beelden. Heel knap!

Comment

Sublieme kijk op de mierenwereld!
                  BD0681BE -
                  Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Het lijkt of we er tussen kunnen lopen.
                    Heel erg knap!
                    Zie ook flickr

Comment

zeer knappe beelden.... ik weet hoe lastig dit is..

Comment

Heel mooi, heldere en scherpe beelden, een andere wereld lijkt het wel.

Om de exifs te bekijken kopieer ik de foto naar mijn bureaublad en kijk daar met een gewone viewer, daar is (vaak, niet altijd) de exif dan op de gebruikelijke manier te zien.

Comment

Working...
                        X