Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goodmorning Sunshine!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Goodmorning Sunshine!

Madam ging gisteren haar tweede dagje festivallen en liet me achter met 2 doodvermoeide kinderen die er daags voordien hun eerste festivaldag hadden 'gevierd'. Wou ik nog gaan schieten, dan moest het dus heel vroeg. Voor dag en dauw stond ik dus al klaar om er tegenaan te gaan, een klein briesje, de horizon begon te kleuren, het ging mooi worden... En dat werd het ook, Juffers, allerhande blauwtjes, Keizerlibellen,... Dit is het allereerste beeld dat ik nam, was zelf niet volledig overtuigd ervan, maar kreeg al veel goede reacties zodat ik het toch eens aan de 'echte' jongens wou voorleggen...
    Juffer in de eerste zonnestralen van de dag.
    Nikon D7500 - Sigma 105mm F2.8
    1/200s bij F8 op ISO 250

Groeten en een fijne week aan jullie allen!
    Mattias
    Last edited by Mattias Furniere; 5 augustus 2019, 15:46. Reden: Exif-gegevens
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

Re: Goodmorning Sunshine!

Vierkante crop is mooi met de diagonaal. Zachte kleuren en rustige BG. Iets meer in profiel zou misschien ook het lijfje scherp gemaakt hebben of één of twee stops dichten maar dat had dan weer de BG beïnvloed.

Comment

Mooi tegenlichtje met leuke BG maar jammer natuurlijk dat je niet in hetzelfde vlak stond. Ik weet je hebt niet altijd de keuze maar ik probeer dit toch altijd na te streven bij insecten.
      Kan moeilijk zeggen over welke juffer het hier gaat trouwens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
        Tja, als jij het niet weet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter V d B Bekijk bericht
          Tja, als jij het niet weet...
          Door de roze schijn ben ik in de war ... moest het roze blauw zijn zeg ik azuurwaterjuffer maar nu Zelden of nooit ga ik iets posten waarvan ik de naam niet weet, het is precies een must bij mij ook al weet ik dat hier de foto primeert

Comment

Was super mooi geweest als het poepeke ook scherp was geweest.
            Nu ook al heel goed!
            Zie ook flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter V d B Bekijk bericht
              Vierkante crop is mooi met de diagonaal. Zachte kleuren en rustige BG. Iets meer in profiel zou misschien ook het lijfje scherp gemaakt hebben of één of twee stops dichten maar dat had dan weer de BG beïnvloed.
              Dank je Peter, Inderdaad, meer diafragmeren leverde een onrustig beeld op, mocht ik iets lager geweest zijn...Maar met een rug vol met bouten was dit het absolute maximum (eigenlijk al teveel) :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
                Mooi tegenlichtje met leuke BG maar jammer natuurlijk dat je niet in hetzelfde vlak stond. Ik weet je hebt niet altijd de keuze maar ik probeer dit toch altijd na te streven bij insecten.
                Dank je Pholie. I know, maar zoals hierboven al aangegeven kon ik echt niet dieper gaan, das mijn beperking, niet ideaal om dan voor macro te gaan maar ik doe niks liever ;-) Normaliter determineer ik ook alles, heb mijn gids erop nagegaan omdat ik ook niet wist welke soort het juist was, maar kwam er niet wijzer uit (en het is nochtans een goede). Azuurwaterjuffer kwam dichtbij, maar de kleuren kloppen inderdaad niet. Geen flauw benul dus en ik wilde ook geen naam meegeven waar ik niet 100% zeker van was, ik dacht dat deze wel in de reacties ging komen, niet dus :-) :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LudwigC Bekijk bericht
                  Was super mooi geweest als het poepeke ook scherp was geweest.
                  Nu ook al heel goed!
                  Bedankt Ludwig! Ik weet het, maar het stoorde me eigenlijk niet echt, vandaar toch zo afgewerkt. Ofwel moest ik een stack doen, maar schiet altijd uit de hand én er stond wat wind, dus was geen optie en meer diafragmeren nam het mooie licht weg + veroorzaakte een onrustige BG (die ik achteraf wel had kunnen blurren, maar ik ben in alle eerlijkheid geen 'shopper', basis in LR en dat moet volstaan, anders de vuilnisbak in ;-)).

Comment

Mooi maar ik volg Ludwig in verband met dat poepeke
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                      Mooi maar ik volg Ludwig in verband met dat poepeke
                      Hey Frans,

Yep, i know... Maar zat echt op mijne limiet, nog meer in perspectief gaan, ging iets doen kraken ;-) Al mag dat geen excuus zijn, het ware beter geweest mocht hij/zij er volledig op gestaan hebben. Heb ze trouwens voorgelegd aan mijn mede-bestuursleden van Natuurpunt en tot nu toe nog niet gedetermineerd...

Comment

Ga mee met de rest, heel aantrekkelijke foto .

Als je "voor de voet" fotografeert zit er niets anders op dan zoveel mogelijk opnamen te maken met kleine verandering van positie in de hoop om er een aantal perfecte over te houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Ga mee met de rest, heel aantrekkelijke foto .

Als je "voor de voet" fotografeert zit er niets anders op dan zoveel mogelijk opnamen te maken met kleine verandering van positie in de hoop om er een aantal perfecte over te houden.
                          Dank je Palombian! Inderdaad, of eventueel proberen om er te stacken, maar zonder statief hou je sowieso teveel verschuiving over. Volgende keer probeer ik er toch een volledig scherpe aan over te houden! ;-)

Comment

Working...
                          X