Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yellow World

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Yellow World

Wat een dag... Het was er zo één waarbij het bij elke macrofotograaf begint te kietelen : geen zuchtje wind, een laagje bewolking als diffuser voor de zon die probeert erdoor te priemen, net warm genoeg,... Je weet dat elk stukje groen bruist van het leven. Ik trok, ondanks hevige rugpijn, toch naar onze groene long. Eénmaal de fiets gestald duurde het letterlijk 20 seconden tegen dat ik dit 'zonnend' (bruin) blauwtje zag. Wat volgde was een aaneenritsing van opwindingen, Heidelibellen, Grote Keizerlibellen, Franse Wespen, Witjes, nog meer Blauwtjes,... Ik heb nog maar één foto bekeken, de overige 150 zijn voor morgen, deze beschreef de namiddag in één beeld, het was mooi!
    Nikon D7500 - Sigma 105mm F2.8
    1/250s bij F8 op ISO 250

Groeten,
    Mattias
    Last edited by Mattias Furniere; 3 augustus 2019, 19:55. Reden: Exif-gegevens
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

Re: Yellow World

mooi gedetailleerd beeld van de vlinder.
    persoonlijk (smaak !) vind ik het jammer van de bloemen bovenaan links wanneer het overgrote deel van de achtergrond zo zacht groen is. Maar de natuur is geen fotostudio, I know.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
      mooi gedetailleerd beeld van de vlinder.
      persoonlijk (smaak !) vind ik het jammer van de bloemen bovenaan links wanneer het overgrote deel van de achtergrond zo zacht groen is. Maar de natuur is geen fotostudio, I know.
      Bedankt Cor! Ik weet het, maar ik kreeg ze hoe dan ook niet uit beeld, weg 'shoppen' zou een optie zijn maar in alle eerlijkheid doe ik dat quasi nooit. Zoals je zelf aangeeft, de natuur is geen fotostudio, het zou een rustiger beeld geven maar een vleugje natuur erbij maakt of houdt het ook nog realistisch ;-)

Groetjes en alvast een fijne zondag,
      Mattias

Comment

Knap hoor !
        Goede compo en het vlindertje trekt mijn volle aandacht, die bloempjes linksboven storen mij daardoor niet echt, het is niet rommelig hé
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Voor het beste detail ook hier best weer groot te bekijken.
          En op het grootst ingezoomd, vind ik de meer vierkant uitsnede die zo ontstaat ook zeker niet verkeerd als je de linkerzijde als referentie aanhoudt.

Comment

Inderdaad, de grote versie laat echt zien hoe knap die eigenlijk is, een heeft voor mij ook de betere uitsnede.
            Zie ook flickr

Comment

mooi !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                Knap hoor !
                Goede compo en het vlindertje trekt mijn volle aandacht, die bloempjes linksboven storen mij daardoor niet echt, het is niet rommelig hé
                Dank je Frans! Ik vond het ook een soort van herhaling van de bloem, maar begrijp dat dit voor sommigen het beeld 'verstoord', maar da's de natuur hé ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                  Voor het beste detail ook hier best weer groot te bekijken.
                  En op het grootst ingezoomd, vind ik de meer vierkant uitsnede die zo ontstaat ook zeker niet verkeerd als je de linkerzijde als referentie aanhoudt.
                  Dank je Kurt! Ligt dit aan mijn manier van uploaden of exporteren? Heb er net nog eentje geüpload in vierkant, ben daar ook wel voor te vinden, maar wou hier nog wat kijkrichting meegeven (al bied die niet veel meerwaarde). Ga ik even proberen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LudwigC Bekijk bericht
                    Inderdaad, de grote versie laat echt zien hoe knap die eigenlijk is, een heeft voor mij ook de betere uitsnede.
                    Bedankt Ludwig! Ik ga die wat aanpassen, iets teveel kijkrichting willen meegeven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter V d B Bekijk bericht
                      mooi !
                      Bedankt Peter!

Comment

Working...
                      X