Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
dit is inderdaad niet aantrekkelijk voor de vlinderdocumuntaristen, maar wel verfrissend als werkwijze; zowel landigsplant als vlinder staan er haarscherp op terwijl de rest van de achtergrond het beeld helemaal niet stoort. Ook de lichtinval maakt dit aangenaam om kijken : de witte randen met de heldere kleuren van de vleugels, terwijl de stengels toch nog voldoende belicht zijn om de structuur te herkennen. Dit beeld vind ik wel aangenaam, wie ook achter de camera stond hoor. (;>)
Je zou inderdaad kunnen zeggen dat de plant storend is, en je zowat alle 'regeltjes' aan je laars lapt, maar zoals CMM aangeeft : haarscherp beeld en een verfrissende inkijk/compositie. Het kan een foto zijn waar je bakken kritiek op krijgt, maar ik vind hem best wel ok, ook een knappe achtergrond en kleuren. Samengevat :
Qua standpunt zeker heel goed. Mooie lichtinval door de vleugels hierdoor.
Over het linkerblad kan je eventueel iets zeggen, maar het is niet zo breed dat het echt stoort. Mooi 'doorkijkje' nu
Voor mij kan dit ook, mooi hoe het oog van de vlinder de kijker in de gaten houd.
Persoonlijk zou ik de opname wat oplichten om een frisser beeld te krijgen.
Voor mij kan dit ook, mooi hoe het oog van de vlinder de kijker in de gaten houd.
Persoonlijk zou ik de opname wat oplichten om een frisser beeld te krijgen.
Groeten,
Eric
Bedankt voor de reacties allen. Ik heb wat gespeeld met verschillende PP opties en heb gekozen voor hard contrast in deze.
Had niet zoveel reacties verwacht eigenlijk en ik ben blij dat het toch een leuke discussie oplevert. Toen ik de vlinder zowat een meter boven mij zag landen dacht ik, hmmm waarom niet. Het licht door de vleugels was mij direct opgevallen maar ook de drukke elementen. Ik ga in het vervolg nog meer "out of the box" denken.
Ik vind hem gewoon mooi zo ! De bladeren storen niet echt al gaf minder storend element waarschijnlijk kans op een beter beeld !
bij mijn gelijkaardig beeld" maar die storende spriet verknoeit hier al je plaatje samen met de drukke vrij scherpe en storende BG ..." zo zie je hoe men een beeld bekijkt
het hangt af wie het plaatst aan mij stoort het niet hoor
bij mijn gelijkaardig beeld" maar die storende spriet verknoeit hier al je plaatje samen met de drukke vrij scherpe en storende BG ..." zo zie je hoe men een beeld bekijkt
het hangt af wie het plaatst aan mij stoort het niet hoor
Probeer je hier de man te spelen terwijl je andermans draadje verziekt ? Meer dan een beetje zelfingenomen hoor !
Sorry Pholie, ik kon het even niet laten !
Comment