Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Mijn eerste post op dit forum - wandeling in het park
Re: Mijn eerste post op dit forum - wandeling in het park
De beste scherpte dient zeker op de ogen aanwezig te zijn. Hard zonlicht geeft harde contrasten en dat is best te vermijden. En ja, insecten vertoeven helaas graag in de volle zon
Hoe lang ben je met (macro)fotografie bezig Linneke en welke lens (en camera) is hier gebruikt? (eventueel ook de exif gegevens meedelen zoals sluitertijd, ISO en diafragmawaarde).
Meer info na het verkrijgen van de gevraagde instellingen
Re: Mijn eerste post op dit forum - wandeling in het park
Ik heb een paar weken geleden een nieuwe Nikon D7500 gekocht. (Voordien had ik een Nikon D80, maar die was plots stuk.) Ik heb enkel een 18 - 135 mm lens. :-( Ik voeg zo dadelijk de exif gegevens toe.
Ik heb een paar weken geleden een nieuwe Nikon D7500 gekocht. (Voordien had ik een Nikon D80, maar die was plots stuk.) Ik heb enkel een 18 - 135 mm lens. :-( Ik voeg zo dadelijk de exif gegevens toe.
1/125 voor 135mm is wat krap zonder statief. Ik zou de ISO omhoog trekken om zo de sluitertijd te kunnen verkleinen bij hetzelfde diagfragma.
My 2 cents.
1/125 voor 135mm is wat krap zonder statief. Ik zou de ISO omhoog trekken om zo de sluitertijd te kunnen verkleinen bij hetzelfde diagfragma.
My 2 cents.
Test ook even uit tot welke ISO waarde uw camera nog goed de ruis onder controle weet te houden. Blijf daar dan best onder zodat je nog een vrij zuivere achtergrond bekomt.
En als je er dan nog niet komt zal je je diafragma wat moeten openzetten (en inleveren aan scherptediepte). Bij macro is dit al snel een lastige evenwichtsoefening
Comment