Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sprinkhaantje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Sprinkhaantje

Ik ben mijn focus stacking techniek aan het bijschaven. Foto opgebouwd uit 6 foto's. Foto is nog niet perfect: is te zien aan de "ghosting" op grassprietje doordat het niet windstil was. Wat telt is of jullie het sprinkhaantje zelf ok vinden.
    ISO 200 - F10 - 1/200 - invulflits (-2/3) - Helicon FB tube gebruikt - lens: Canon 180mm macro.

Last edited by chrisvdv; 5 juli 2019, 09:51.

Re: Sprinkhaantje

ik vind het een geslaagde opname, maar volgens mij moet je een dergelijke resultaat ook zonder stacking kunnen halen.

Comment

zelfde resultaat kun je inderdaad halen als je F20 gebruikt maar dan verlies je je scherpte. Heb ik ook geprobeerd maar dan zie je bv geen detail meer in zijn (of haar) oog. Ik zie wel een beetje detail verlies in het omzetten van het bestand naar jpg. Anders kon je duidelijk de facetten in het oog zien.
      Last edited by chrisvdv; 5 juli 2019, 11:58.

Comment

amai - indrukwekkende techniek - uit de hand of vanop statief ?
        sprinkhaantje had geen schrik van al deze manoeuvers ?
        Met 180mm kan je er wat verder afblijven misschien
        mijn website : klik

Comment

Bij deze opname heb ik gebruik gemaakt van een klein statiefje maar had ook kunnen lukken vanuit de vrije hand. ik gebruik liefst een statief omdat dat het minst problemen heeft bij het samenvoegen van de foto's. het nemen van de 6 foto's duurt nog geen 2 seconden omdat ik opneem in jpg formaat en mijn flits op - 2/3 staat . flitser is wel verbonden met een extra batterij zodat deze supersnel herlaad.

Comment

Working...
          X