Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indringende blik...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Indringende blik...

    Iedereen een hele dikke merci voor de fijne comments. De HOF doet me veel plezier weer. Temeer omdat extreme macro met focus stacking techniek vaak niet als een echte tak in de fotografie wordt aanzien. Terwijl er vaak uren en uren werk in kruipt om één foto te realiseren. En daar ik alles volledig handmatig doe ben ik nog meer tevreden met deze HOF. Een beloning voor het vele geduld. Nogmaals , dikke merci.

    Werner
    Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

    Comment


    • #17
      Re: Indringende blik...

      Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
      Proficiat met deze knappe retescherpte HOF foto..



      Wat moet ik me eigen voorstellen bij het prepareren van zo'n wesp??
      Met prepareren bedoel ik : 1: het dode (vaak gedroogde) dier terug laten vocht opnemen. Twaalf uren , in een afgesloten doosje met een natte tissue, op een warme plaats, laten rusten. Nadien , indien de ogen niet mooi zijn, met een ammoniakoplossing de oogjes een kwartiertje nat maken. Soms herhalen. 2: Daarna opnieuw laten rusten en de pootjes , de antennes ..... in een mooie positie plaatsen. Loep en pincetjes zijn een must. 3: Het diertje in een mooie positie vastzetten op een speld of naaldje. In deze positie enkele uurtjes laten staan. Door de zwaartekracht gaan de uitstekende delen toch nog enigszins bewegen. Begin je te vroeg aan de stacking frames zal je deze beweging zien per fame en dus geen scherp eindresultaat maken. Vaak moet ik het diertje in een ondersteboven positie zetten, enkele uurtjes, om bepaalde delen niet te laten inzakken. Antennes zijn vaak onderwerp van ergernis :-) Kortom , er zit al veel tijd in alvorens je de eerste foto kan nemen. En dan begint het nog maar pas....
      Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

      Comment


      • #18
        Re: Indringende blik...

        respect voor al het werk dat je er insteekt, met een zeer knap resultaat.

        Comment


        • #19
          Re: Indringende blik...

          Dikke proficiat met je HOF en heel veel bewondering voor je manier van werken!!!

          Comment


          • #20
            Re: Indringende blik...

            Oorspronkelijk geplaatst door April Bekijk bericht
            Dikke proficiat met je HOF en heel veel bewondering voor je manier van werken!!!
            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
            respect voor al het werk dat je er insteekt, met een zeer knap resultaat.
            Hartelijk dank voor jullie comments.
            Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

            Comment


            • #21
              Re: Indringende blik...

              Top macrofotografie, proficiat met je HOF

              Comment


              • #22
                Re: Indringende blik...

                Oorspronkelijk geplaatst door Vjem71 Bekijk bericht
                Met prepareren bedoel ik : 1: het dode (vaak gedroogde) dier terug laten vocht opnemen. Twaalf uren , in een afgesloten doosje met een natte tissue, op een warme plaats, laten rusten. Nadien , indien de ogen niet mooi zijn, met een ammoniakoplossing de oogjes een kwartiertje nat maken. Soms herhalen. 2: Daarna opnieuw laten rusten en de pootjes , de antennes ..... in een mooie positie plaatsen. Loep en pincetjes zijn een must. 3: Het diertje in een mooie positie vastzetten op een speld of naaldje. In deze positie enkele uurtjes laten staan. Door de zwaartekracht gaan de uitstekende delen toch nog enigszins bewegen. Begin je te vroeg aan de stacking frames zal je deze beweging zien per fame en dus geen scherp eindresultaat maken. Vaak moet ik het diertje in een ondersteboven positie zetten, enkele uurtjes, om bepaalde delen niet te laten inzakken. Antennes zijn vaak onderwerp van ergernis :-) Kortom , er zit al veel tijd in alvorens je de eerste foto kan nemen. En dan begint het nog maar pas....
                Thanks voor de duidelijke uitleg!!
                Had geen idee dat dit zoveel werk was hoor.
                Was wel even bang dat hier levende dieren voor gedood werden, dat is dus gelukkig niet het geval.
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #23
                  Re: Indringende blik...

                  hele mooie gedetailleerde opname

                  Comment


                  • #24
                    Re: Indringende blik...

                    Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                    Thanks voor de duidelijke uitleg!!
                    Had geen idee dat dit zoveel werk was hoor.
                    Was wel even bang dat hier levende dieren voor gedood werden, dat is dus gelukkig niet het geval.
                    De eerlijkheid gebied mij je teleur te stellen. Dode mieren , muggen of ander erg klein grut vind ik uiteraard niet dood. Vaak wel op sterven na dood achter het vensterglas waar ze door het zonlicht gewoon doodvallen. Ze verdwijnen meestal al meer dood dan levend in een potje. Mieren.... tja , die moet je af en toe opsluiten. Daar ik ze niet altijd meteen kan gebruiken worden ze, en andere diertjes, wel nog een hele tijd in leven gehouden. Meikevertjes, en dat was hier een plaag, heb ik zelfs als paartje in een mooie grote afgesloten (gaatjes voor lucht) doos gehouden met laagje grond en eikenblaadjes. Ze hebben zelf eieren gelegd waarvan ook foto's zijn genomen uiteraard. Tja, en dan sterven ze zowiezo enige tijd later. Ze zijn nu netjes gedroogd en kunnen zo nog een hele tijd liggen tot ik ze weer eens opfris en voor de lens zet. Uiteraard ga ik geen vlindertjes, libellen, juffertjes of bijtjes of hommeltjes en andere mooie nutigge diertjes opsluiten tot ter dood maar een daas of mug , tja, als ze steekt krijgt ze een tik.... soms nemen ze risico's en soms verliezen ze .... en spinnen ..... die verdwijnen vaak in de stofzuiger of in een potje. :-)

                    Op die manier zijn ze tot educatief materiaal herleid. Voor mij, voor anderen....en ik moet zeggen, ik krijg er minder schrik van naarmate ik ze beter leer kennen. Nu zet ik al eens een spin terug buiten of raap ik ze van de grond als de honden ermee spelen en zet ze in een grote plant of bloem. Laten we zo stellen: Door mijn macrofotografie en hun details te leren kennen en waarderen heb ik de laatste drie jaar veel meer ongedierte gered dan gedood. Maar weet, elke stap die je zet buiten....maakt een kerkhof onder je voeten.

                    Toch bedankt voor de fijne comments iedereen.

                    Groetjes,

                    Werner
                    Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

                    Comment

                    Working...
                    X