Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Even dacht ik dat deze bezige bij me een knipoog gaf, niets was minder waar. Het beestje keek tot twee maal toe recht in de lens. Geef gerust jullie mening.
Mijn mening? Het licht is nogal hard en de drukke bg links trekt de foto uit balans.
Compo en scherpte zijn de pluspunten.
Tip: fotografeer bij het juiste licht om betere foto's te verkrijgen.
Mijn mening? Het licht is nogal hard en de drukke bg links trekt de foto uit balans.
I know, het was al 'laat' in de voormiddag toen ik deze foto nam. Met anders te croppen kon ik perfect de "storende" BG wegwerken, maar zat ik met bijna uitgebrande stukken in de achtergrond, die dan ook weer storend waren. Dezer dagen is het nogal moeilijk om tijdens het juiste licht te fotograferen, beestjes hebben het s'morgens heel koud en komen pas halverwege de voormiddag tevoorschijn... Later deze week terug de natuur in, ipv thuisomgeving, wat ongetwijfeld wel beter beelden zal opleveren.
Deze bij is een vlieg, de blinde bij. Een zweefvlieg soort.
Door de vele haartjes op het oog (men ging er vroeger vanuit de met zoveel haartjes op het oog het diertje
wel blind zou zijn. Vandaar de naam “blinde bij”) moet je precies scherpstellen met het gepast zacht strijklicht
(licht van opzij) voor een beter resultaat.
Ik heb de compo iets gewijzigd en in de nabewerking toch iets van het harde licht proberen weg te werken.
Deze bij is een vlieg, de blinde bij. Een zweefvlieg soort.
Door de vele haartjes op het oog (men ging er vroeger vanuit de met zoveel haartjes op het oog het diertje
wel blind zou zijn. Vandaar de naam “blinde bij”) moet je precies scherpstellen met het gepast zacht strijklicht
(licht van opzij) voor een beter resultaat.
Groeten,
Eric
Hey Eric,
Bedankt voor deze waardevolle comment! Ik wist niet dat het een zweefvlieg soort was... Heel interessant om weten, het vliegt er hier vol van.
Dank je voor de tip i.v.m. het strijklicht, probeer ik zeker even uit in de komende dagen!
Ik deed een poging. En inderdaad, ik heb een reeks waarin je mooi het oog ziet veranderen naar het "vreemde" oog van hierboven. Hieronder één van de laatste foto's voor het oog "blind" werd.
Comment