Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Nikon D7100 met Nikkor 70-200 f 4
ISO 200 170 mm f 4.5 1/1250
Een beetje drukke achtergrond misschien maar deze wilde orchideeën zijn moeilijk als solitair te vinden en je kunt die toch niet uitrukken om een foto te nemen.
Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,
Nee uittrekken niet, maar toch jammer van de achtergrond.
Ook een beetje jammer dat de onderkant van de bloem niet mee in het focusveld zat(scherpte)
Ja, het was een compromis. Wanneer ik in plaats van opening 4.5 zou geopteerd hebben voor 9 bvb. dan was de achtergrond ook veel scherper en nog onrustiger geweest denk ik. En de snelheid moest hoog genoeg zijn want er stond daar veel wind en de bloem ging fel heen en weer. Maar misschien komt de foto juist daardoor natuurlijker en minder "gekunsteld" over?
Raf.
Ja, het was een compromis. Wanneer ik in plaats van opening 4.5 zou geopteerd hebben voor 9 bvb. dan was de achtergrond ook veel scherper en nog onrustiger geweest denk ik. En de snelheid moest hoog genoeg zijn want er stond daar veel wind en de bloem ging fel heen en weer. Maar misschien komt de foto juist daardoor natuurlijker en minder "gekunsteld" over?
Raf.
De natuur werkt niet altijd mee natuurlijk en dat is soms frustrerend als dat dan een impact heeft op de foto.
Comment