Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Een schitterende eerste, met het onderwerp mooi scherp, en die heerlijke OOF herhaling van de bloemen, met als extra de niet paarse bloem die ook nog een accent geeft. Bij de tweede zijn er teveel bloemen bijna in focus, en storen ze door hun plaatsing ook de compositie wat. Mijn gedacht uiteraard.
Een schitterende eerste, met het onderwerp mooi scherp, en die heerlijke OOF herhaling van de bloemen, met als extra de niet paarse bloem die ook nog een accent geeft. Bij de tweede zijn er teveel bloemen bijna in focus, en storen ze door hun plaatsing ook de compositie wat. Mijn gedacht uiteraard.
Thanks voor je feedback...
Toen ik vanmiddag besloot om weer eens met mijn Tamron 180mm macrolens op pad te gaan, (is alweer een behoorlijk tijdje geleden) had ik zo ongeveer foto #1 in mijn hoofd zitten om te maken want momenteel staat het beemdkroon op 'mijn' macroplekje in bloei en er vliegen daar ook wat vlindertjes rond, dus dan maar hopen dat alles samenkomt.... Ik heb bewust een F-waarde van 3.5 gebruikt om de OOF zo zacht mogelijk te krijgen... In eerste instantie had ik foto #1 geplaatst, maar wou toch ook kijken/lezen wat jullie van #2 vinden.... Ik hoop dat ik de komende week nog een keer terug kan gaan en voortbordurend op de OOF van foto #1 nog wat plaatjes kan maken.
Zelfde opmerking: in de eerste foto gaat de aandacht naar de vlinder terwijl er in de tweede foto te veel afleidingspunten zijn.
Volg de opmerkingen, de eerste heeft geen update nodig!
Vind dat foto's beter op zich kunnen beoordeeld worden.
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Comment