Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Papierwesp...
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Papierwesp...
Die staat er netjes op.
Spijtig genoeg heb ik onlangs een nest van die wespen moeten uitroeien, want dat hing in mijn garage, ik moest er altijd onder door als ik mijn auto nodig had (dan hing het op minder dan een meter van mij vandaan).
Vroeg of laat hadden die mij als een bedreiging gezien, daarom had ik geen andere keuze dan dat nest te vernietigen.
Als ze op een minder gevaarlijke plaats zitten, dan is dat voor mij geen probleem, maar daar was het risico voor mij veel te groot.
Zo'n nest zie je dagelijks groter worden, het zijn heel snelle bouwers, toen ik het uitroeide was het bijna zo groot als een voetbal.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door extrazone Bekijk berichtHet gaat hier wel om een Franse veldwesp.
Te herkennen aan de voor soort typisch lange pootjes en oranje voelsprieten.
Groeten,
Eric
Heel erg bedankt dus!
Groetjes
Jolien
Comment
-
Ja, ze missen het ankertje op hun kop.
Het is een van de vriendelijkste wespensoort, je moet ze al flink lastig vallen vooraleer ze in de verdelging gaan.
Ik heb er een tijdje terug nog opnames van gemaakt op minder dan 20cm van het nest.
Ze hebben je wel in de gaten, maar gaan gewoon door met hun bezigheden. Dit moet je niet proberen met de
Duitse (limonade) wesp, want dan heb je gegarandeerd prijs.
Groeten,
Eric
Comment
Comment