Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Deze vlinder was zo vriendelijk om voor mij te willen poseren,ondanks het feit dat ik geen macro lens bij had.Ik heb mij moeten behelpen met mijn 24-240mm lens op 240mm.Een knappe lens waarmee ik bijna alles aankan.
Vlinder staat er heel mooi op...Mooie compo en fraaie rustige achtergrond ook..
Vind hem wel wat donker afgewerkt...Als je vanaf raw werkt zou ik er een stopje licht bijstoppen, hooglichten iets ophalen en dan tikkeltje contrast erin..
Sorry beste vriend,ik werk nooit in raw.Ik zou liever hebben dat u er afblijft.Als hij u niet aanstaat,dan heb ik liever dat u hem wegdoet.Even goede vrienden.
Een beetje te donker,dat is snel op te lossen.Maar u moet begrijpen dat deze foto gemaakt is met de middelen die ik had.Ik had er voor gekozen om enkel mijn 24-240mm mee te nemen naar de Filippijnen.Ik vind het resultaat niet slecht voor een 10-voudige zoomlens,die volgens de tests op het net toch minder zou scoren.Ik ben zeer tevreden van deze lens.Indien je een beetje oplet,dan kan deze lens bijna alles,zelfs dichtbij opnames.Het enige minpunt is uiteraard de diafragma opening, in telestand is dit f 6,3.Dit vind ik het enige minpunt van deze lens.Maar een 10-voudige zoomlens met f 2,8 is bijna onmogelijk en onbetaalbaar denk ik.Dus je moet roeien met de riemen die je hebt.
Een beetje te donker,dat is snel op te lossen.Maar u moet begrijpen dat deze foto gemaakt is met de middelen die ik had.Ik had er voor gekozen om enkel mijn 24-240mm mee te nemen naar de Filippijnen.Ik vind het resultaat niet slecht voor een 10-voudige zoomlens,die volgens de tests op het net toch minder zou scoren.Ik ben zeer tevreden van deze lens.Indien je een beetje oplet,dan kan deze lens bijna alles,zelfs dichtbij opnames.Het enige minpunt is uiteraard de diafragma opening, in telestand is dit f 6,3.Dit vind ik het enige minpunt van deze lens.Maar een 10-voudige zoomlens met f 2,8 is bijna onmogelijk en onbetaalbaar denk ik.Dus je moet roeien met de riemen die je hebt.
Dat kan wel goed zijn, leuk voor jou, maar als je foto ietwat te donker is, dan is maar een heel kleine moeite om die in LR of PS een beetje op te lichten, dat is de normaalste zaak in de wereld van fotografie, dat noemt ontwikkelen.
Ik heb de link weggehaald..
Alle mensen hier op het forum proberen elkaar te helpen, zodat het niveau van de foto's omhoog gaat..
Wel eens met je dat voor zo'n telezoom het een heel knap resultaat is!!
je vlinder staat er mooi op pose en BG zijn mooi
maar zoals reeds aangehaald is het net een beetje te donker
vermoed trouwens dat het een monarchvlinder is
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment