Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Het zijn echte aanval machines ik moet er ook niet van hebben, overigens volg ik Chrit wel van scherpte op kopje en vooral oogjes.
Iets te veel gefocust op angel van diertje misch.?
Mvg casie
Bedankt voor jullie reactie. Ik weet niet of ik hem veel scherper krijg dan dit. De facetten zijn zichtbaar in de ogen en meestal zit ik dan goed qua scherpstelling. Foto is wel een klein beetje gecropped maar niet in die mate dat dat veel verschil zou mogen geven. Zou dit aan mijn camera liggen of toch eerder aan de fotograaf :-)???
Dit is wat wij bedoelen met focus op kopje of oogjes van dasvlieg , ik denk dat het meer te maken geeft met standpunt van foto.
Dit natuurlijk maar een voorbeeld, ik ,wil geen afbreuk doen aan uw foto maar dit bedoel ik met focus op oogen ok
Welke instellingen heb je bijvoorbeeld gebruikt met deze foto? Nog een kleine vraag, als je een foto maakt met flits, sluitertijd 1/200 en uit de hand getrokken, zet je dan je vibratie reductie aan of uit?
Dit is geen foto van mij maar 1 uit een vorige post van Anita 1961 de exif gegevens zitten er nog in , dus foto opslaan op comp. dan kan men alle gegevens van foto uitlezen.
Sommige fotograven laten de gegevens erin zitten daar kan men veel uit leren.
Ik had deze genomen om duidelijk te maken wat ik bedoelde met focus op oogjes. en Wat uw verdere vraag , stel deze eens in tip&trucs daar zal je wel antwoord krijgen.
De focus zit goed, anders zie geen facetten in de oogjes.
De algemene onscherpte komt door het gebruik van een of ander attribuut om met de 105mm micro tot deze maatstaf te komen.
Voorzetlens, teleconvertor of misschien een omgekeerde lens?
Je ziet ook redelijk veel groene CA rond de randen.
Dit is geen foto van mij maar 1 uit een vorige post van Anita 1961 de exif gegevens zitten er nog in , dus foto opslaan op comp. dan kan men alle gegevens van foto uitlezen.
Sommige fotograven laten de gegevens erin zitten daar kan men veel uit leren.
Ik had deze genomen om duidelijk te maken wat ik bedoelde met focus op oogjes. en Wat uw verdere vraag , stel deze eens in tip&trucs daar zal je wel antwoord krijgen.
De focus zit goed, anders zie geen facetten in de oogjes.
De algemene onscherpte komt door het gebruik van een of ander attribuut om met de 105mm micro tot deze maatstaf te komen.
Voorzetlens, teleconvertor of misschien een omgekeerde lens?
Je ziet ook redelijk veel groene CA rond de randen.
Groeten,
Eric
Luc, bedankt voor de tip!
@Eric: ik heb niets van voorzet attributen gebruikt, enkel de lens. Wel heb ik gewerkt met de ingebouwde flitser in combinatie met een andere die getriggered wordt door de flits van de eerste. Ik heb al ondervonden dat door beide te gebruiken de foto's soms onscherp zijn. Daarom heb ik in het weekend een nieuwe "gebouwd" waardoor de ingebouwde niet meer nodig is. Misschien nog andere mogelijke oorzaken voor de groene CA? Ik vind dit in veel van mijn foto's terug, vooral als ik iets wil vastleggen in een groene struik.
Comment