een grote runderdaas even opgezocht en gevonden
staat er wel mooi op zo op dat geel
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
een grote runderdaas even opgezocht en gevonden
staat er wel mooi op zo op dat geel
Hele knappe foto van deze onbekende.
Liliane, ik denk niet dat dit een grote runderdaas is hoor. Dit is geen dazenkop maar duidelijk een vliegenkop. Bij dazen lopen de aders aan de onderkant van de vleugels duidelijk tot tegen de rand. Bij deze heb je die typische "leegte" aan de rand die kenmerkend is voor zweefvliegen. Ik heb ook gegoogled maar ik heb geen flauw idee. De bouw doet me wat denken aan een ivoorzweeflieg maar die is helemaal anders getekend. Deze heeft ook een hele rare vorm van vleugels? Ben benieuwd of er iemand anders een idee heeft?
D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050 Flickr - JAlbum
Liliane, ik denk niet dat dit een grote runderdaas is hoor. Dit is geen dazenkop maar duidelijk een vliegenkop. Bij dazen lopen de aders aan de onderkant van de vleugels duidelijk tot tegen de rand. Bij deze heb je die typische "leegte" aan de rand die kenmerkend is voor zweefvliegen. Ik heb ook gegoogled maar ik heb geen flauw idee. De bouw doet me wat denken aan een ivoorzweeflieg maar die is helemaal anders getekend. Deze heeft ook een hele rare vorm van vleugels? Ben benieuwd of er iemand anders een idee heeft?
Grootte en vorm brachten mij ook bij de ivoorzweefvlieg al zijn de vleugels zo anders en klopt inderdaad het patroon helemaal niet.
Een soort daas is het heel waarschijnlijk niet, toch bedankt voor jullie inspanningen hé Liliane en Eric
En ik weet de soort Chrit! het is Phasia hemiptera, de wantssluipvlieg.
Yes! In die richting had ik ook al zitten denken maar had deze uitgesloten omdat de sluipvliegen die mij bekend zijn allemaal van die dikke, lange haren op het achterlijf hebben. Héhé, nu kan ik weer gerust gaan slapen vannacht
D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050 Flickr - JAlbum
Comment