Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Zomaar eens een vraag om er ook wat van te leren. Hoe maak je dit soort foto's? Welke lens? Jaag je achter de vlinder aan of ga je geduldig bij een bloem wachten tot er een vlinder komt? Gebruik je een statief of doe je het uit de hand?
@mod, mag ik dat hier vragen of moet ik er een nieuwe topic voor starten?
Oorspronkelijk geplaatst door CameraobschuuraBekijk bericht
Zomaar eens een vraag om er ook wat van te leren. Hoe maak je dit soort foto's? Welke lens? Jaag je achter de vlinder aan of ga je geduldig bij een bloem wachten tot er een vlinder komt? Gebruik je een statief of doe je het uit de hand?
@mod, mag ik dat hier vragen of moet ik er een nieuwe topic voor starten?
Het is vaak een kwestie van ervaring, weten waar en wanneer de diertjes op bepaalde plekken zijn te vinden. De beste tijd is 's morgens, als de diertjes nog koud en nat zijn en niet weg kunnen vliegen. Ik persoonlijk vind statieven ondingen en fotografeer daarom altijd uit de hand. Ook dat leer je vanzelf door het veel te doen. Bovendien zijn er tegenwoordig heel wat macrolenzen met beeldstabilisatie te vinden. Die zijn ideaal voor het losse handwerk.
Comment