Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tengere pantser juffer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: een juffer

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
    Contrasteert mooi met de bg.
    Ben in die macrowereld verre van een expert... maar vind ze wel mooi met die vervaagde bg-s.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
      Dit is een prachtige foto: kleur, scherpte, compo, bg, ...!

Vossie, op libellennet stond deze link over: Hulp bij het determineren van libellen - Pantserjuffers.
      Misschien heb je deze nog niet gezien.
      bedankt vr het reageren,
      krijg nu pas een mail melding van al deze reacties, heb dit nogal ondervonden dat het enige tijd duurt vooraleer ik een mail bericht krijg ivm reacties op mijn inzendingen.
      groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vossie Bekijk bericht
        Dit is inderdaad een prachtige foto Ingrid en de BG maakt het voor mij ook wat bijzonder. Schitterend
        Wel een vraagje : Waaraan kan je nu zien of hier om een tengere- of een tangpantserjuffer gaat ?
        Ik heb zelf ook zitten zoeken op libellennet en ik dacht dat het ging om de tangpantser, maar ik vind het zo moeilijk om die beestjes van elkaar te onderscheiden. Vandaar dus mijn vraag.

heb je deze al ?

groetjes Ingrid

Comment

Zeer mooie foto, Ingrid, vooral de achtergrond maakt het plaatje helemaal af.
          Grt, Ingrid.
          Ingrid Vekemans Photography
          Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
          http://www.ingridvekemans.com

Comment

Hele knappe Ingrid ! De BG draagt daar inderdaad in belangrijke mate toe bij, maar de compo, de scherpte en het zacht licht dragen evenzeer bij tot het goede resultaat.

Wat de determinatie betreft : bij pantserjuffers moet je vooral ook op de achterlijfaanhangsels letten om ze met enige zekerheid te kunnen determineren (en daar zijn profielfoto's zelden goed voor).
            Ik kan libellenfotografen enkel aanraden om extra foto's te nemen om goed te kunnen determineren, maar ik moet toegeven dat ik dat "in het heetste van de strijd" om een goede plaat te schieten ook meestal vergeet ...
            Master the craft, and the art will follow.
            Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
            http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

heel mooi ingrid deze juffer
              vanaf volgende week voorspellen ze weer beter weer
              eindelijk dan kan ik er nog een paar uur op uit voor dat ik ga werken
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                Hele knappe Ingrid ! De BG draagt daar inderdaad in belangrijke mate toe bij, maar de compo, de scherpte en het zacht licht dragen evenzeer bij tot het goede resultaat.

Wat de determinatie betreft : bij pantserjuffers moet je vooral ook op de achterlijfaanhangsels letten om ze met enige zekerheid te kunnen determineren (en daar zijn profielfoto's zelden goed voor).
                Ik kan libellenfotografen enkel aanraden om extra foto's te nemen om goed te kunnen determineren, maar ik moet toegeven dat ik dat "in het heetste van de strijd" om een goede plaat te schieten ook meestal vergeet ...

Dominiek bedankt vr de info, ken dat, je moet soms aan zoveel denken op dat moment
                groetjes Ingrid

Comment

Re: Tengere pantser juffer

iedereen bedankt vr de fijne reacties
                  groetjes Ingrid

Comment

Working...
                  X