Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cicade

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cicade

Dit is een topper! Kleur, scherpte, alles zit mee.
    https://www.naturephotoportal.com/

Comment

Knap scherp met mooie kleuren

Comment

Top foto alles klopt hier, scherp en BG fantastische kleuren.

mvg casie

Comment

Zonder twijfel een mooie foto van de groene cicade.
          Maar ik ben toch minder enthousiast dan de meeste van mijn voorgangers.
          Ik zie immers flink wat ruis en vooral overbelichte delen (zie bloemen en de 'rug' van de cicade).
          Ook het wazige deel in de linker benedenhoek komt vreemd over.
          Voor mij dus geen topper. Maar niettemin erg knap.

Groet,

Gabriël
          Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

Comment

Voor mij een van de mooiste cicade platen die ik ooit gezien heb : mooie compo en de omgeving ook mooi meegenomen, goede positie, knap kleurenpallet, goede BG.
            De enige minpuntjes voor mij zijn de verscherping die wat op het randje is (het had iets minder mogen zijn) en de net niet (of net wél ?) uitgebrande delen op de vleugels en de bloemen.
            Als die uitgerande delen wat zouden bewerkt worden, en het geheel wat minder verscherpt zou zijn, is dat voor mij zelfs een perfecte plaat !
            Knap Rosie !
            Master the craft, and the art will follow.
            Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
            http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Aan alle bedankt voor de leuke reacties

Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
              Voor mij een van de mooiste cicade platen die ik ooit gezien heb : mooie compo en de omgeving ook mooi meegenomen, goede positie, knap kleurenpallet, goede BG.
              De enige minpuntjes voor mij zijn de verscherping die wat op het randje is (het had iets minder mogen zijn) en de net niet (of net wél ?) uitgebrande delen op de vleugels en de bloemen.
              Als die uitgerande delen wat zouden bewerkt worden, en het geheel wat minder verscherpt zou zijn, is dat voor mij zelfs een perfecte plaat !
              Knap Rosie !
              Hey Dominiek
              Kan ik die uitgebrande vlekken nog bijwerken, ben in nabewerking wel gene held
              als ik de foto verklein, word hij 10% verscherpt kan ik dat beter laten? aan andere naverscherping doe ik nooit,
              Groetjes Rosie
              GROETJES ROSIE
              Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
              panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

ik heb hem eens binnengehaald en idd op de rug en bloemen zijn er wat pixels uitgebrand ,maar het valt mee hoor ,ik denk zelfs in die mate dat het nog te herstellen is ,op één voorwaarde dat je in RAW hebt gewerkt daar heb je de mogelijkheid nog om zoiets helemaal recht te zetten ,
                wat die verscherping betreft ,10% niet automatisch gebruiken ,de ene foto verdraagt meer verscherping dan de andere ,maar vind het hier ook nog binnen de perken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  ik heb hem eens binnengehaald en idd op de rug en bloemen zijn er wat pixels uitgebrand ,maar het valt mee hoor ,ik denk zelfs in die mate dat het nog te herstellen is ,op één voorwaarde dat je in RAW hebt gewerkt daar heb je de mogelijkheid nog om zoiets helemaal recht te zetten ,
                  wat die verscherping betreft ,10% niet automatisch gebruiken ,de ene foto verdraagt meer verscherping dan de andere ,maar vind het hier ook nog binnen de perken
                  Bedankt voor het reageren
                  heb hem niet in RAW, volgende keren daar me toch eens wat meer in verdiepen, en leren maar
                  GRT Rosie
                  GROETJES ROSIE
                  Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                  panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Niet in RAW ??? FOEI !!!
                    Een fotografe met potentieel dus.
                    En ik vond het al zo'n mooie foto

Comment

Mooie opname, inderdaad jammer van de overbelichte plekken....
                      Heel gauw over naar RAW zou ik zeggen....

Comment

Ander voordeel van RAWs dat het dynamisch bereik net iets groter is dan in JPEG, dus kan de camera meer verschil in contrast overbruggen. ook nu kan je de jpeg nog retoucheren, mooi beeld dat m.i. dat ook verdiend,
                        groetjes,
                        Loulou
                        Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

Comment

Working...
                        X