Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A beautiful death

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• A beautiful death

Een juffer, gevangen in de kleverige druppels van de zonnedauw. Zonnedauw zijn vleesetende plantjes van
    amper 10/15 centimeter hoog en vrij zeldzaam. In de zomermaanden heb ik meerdere keren een veldje bezocht
    en heb daar een reeks foto's kunnen maken, waar lichtval, reflecties, beperkte scherpte diepte als rode draad
    zijn. Ik laat natuur gewoon natuur zijn trouwens, tenslotte is dit niks anders dan een voedselketen en vaart de
    zonnedauw wel bij een prooi....het is hoe de plant aan voedsel komt.

Nikon D300
    50 mm.
    F 1.8
    1/1600
    Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

Re: A beautiful death

WAUW dit is prachtig, ook die kleuren zeg
    ook heel interessante uitleg, wel spijtig voor het juffertje,
    GROETJES ROSIE
    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

prachtig met die warme gloed van kleuren en schitteringen en softe BG
      groetjes Ingrid

Comment

Schitterende foto , daar kan ik nog veel van opsteken ! Groetjes.

Comment

dit is prachtig hoor ,mooi bokeh effect door de kleine DOF ,prachtig geheel van kleuren

weet hier ook een plaatsje waar ze te vinden zijn maar werd deze zomer teruggefloten wegens verboden terrein ,alleen onder begeleiding mag je ze bewonderen maar geen foto's nemen ,aan de ene kant begrijp ik het wel daar ze zo fragiel zijn en daarbij een zeldzaamheid aan het worden zijn !

Comment

Prachtig !! Zeer mooie kleuren en die dauwdruppels geven een zeer mooi surreëel effect aan het geheel.
            groetjes Pascal
            Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken
            mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

Comment

Prachtig gedaan!

Comment

De kleuren en het licht...super.

groetjes

moniq
                groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

Hmm moeilijk te beoordelen voor mij : enerzijds spreekt deze plaat me aan omwille van de kleurenpracht en het mooie lichtspel.
                  Anderzijds weet ik niet goed waarnaar ik zit te kijken, toch de totaalplaat niet, enkel de zweem van de libel, maar je mist de context (zonder je uitleg te lezen natuurlijk). Het komt enerzijds over als iets abstracts, anderzijds zie je dan wel die zweem van die libel.
                  Respect voor deze opname hoor, begrijp me niet verkeerd, maar iets minder mijn ding dan je vorige posts in deze stijl. Maar smaken verschillen hé, gelukkig maar.
                  Master the craft, and the art will follow.
                  Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                  http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                    dit is prachtig hoor ,mooi bokeh effect door de kleine DOF ,prachtig geheel van kleuren

weet hier ook een plaatsje waar ze te vinden zijn maar werd deze zomer teruggefloten wegens verboden terrein ,alleen onder begeleiding mag je ze bewonderen maar geen foto's nemen ,aan de ene kant begrijp ik het wel daar ze zo fragiel zijn en daarbij een zeldzaamheid aan het worden zijn !

Is wel heel begrijpelijk, ik heb voor een deel van de Veluwe ( waar ik woon) ontheffing en mag dan wel de paden af, maar nog moet je gewoon voorzichtig zijn natuurlijk. Je kan denk ik ook bij tuincentra zulke planten kopen en zelf houden, als je het een leuk plantje en/of onderwerp vind?
                    Groetjes,
                    Loulou
                    Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

Comment

Working...
                    X