Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hanging by a thread

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hanging by a thread

Ik post hier vrijwel nooit, maar bij deze toch een macro poging...
    Hou je vooral niet in om kritiek te geven, ik kan er alleen maar beter door worden

facebook

500px

Re: Hanging by a thread

Mis een beetje contrast met de BG en een ietsje scherptediepte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darkestblue Bekijk bericht
      Mis een beetje contrast met de BG en een ietsje scherptediepte
      Bedankt voor de eerlijke reactie! Twijfel alleen wat je bedoelt met contrast in BG. Bedoel je dat software matig (gewoon contrast verhogen) of bedoel je dat je liever ergens nog een donker stuk had gezien in de BG van een tak of zo bv?
      facebook

500px

Comment

ik denk dat hij bedoeld dat het beestje niet genoeg contrasteert tov de BG ,niet goed genoeg tot zijn recht komt ,volgens mij zou de spin iets donkerder mogen en de BG nog iets lichter ik heb het zelf eens uitgeprobeerd ,klik ,
        geloof me je hebt wel één van de moeilijkste onderwerpen gekozen om te starten
        verder vind ik hem wel mooi goeie scherpte op de spin en net ,ook een mooi BG ,zie ook wel wat ruis ,ik kan de exif niet zien maar denk ofwel een crop of hoge iso ?

Comment

Ik ga voor jouw versie hoor! Ik vind de BG juist heel mooi! En de spin ook prima zo. Het enige waar ik dan weer over twijfel is de houding van de spin hahaha....het is ook altijd wat he

Suzanne

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
            ik denk dat hij bedoeld dat het beestje niet genoeg contrasteert tov de BG ,niet goed genoeg tot zijn recht komt ,volgens mij zou de spin iets donkerder mogen en de BG nog iets lichter ik heb het zelf eens uitgeprobeerd ,klik ,
            geloof me je hebt wel één van de moeilijkste onderwerpen gekozen om te starten
            verder vind ik hem wel mooi goeie scherpte op de spin en net ,ook een mooi BG ,zie ook wel wat ruis ,ik kan de exif niet zien maar denk ofwel een crop of hoge iso ?
            vooreerst bedankt Patrick voor je eerlijke mening en de moeite die je hebt genomen Ik moet zeggen, jouw versie is inderdaad beter. Ik snap het Goed om weten voor een volgend shot.
            Wat betreft crop en iso: 't is beide Ik heb (nog) geen macro lens en deze is geschoten met mijn 18-105 lens. Dus ik moest wat croppen om het beestje toch relatief groot in beeld te brengen. Bovendien was het vrij winderig die dag en zwiepte de spin vrolijk heen en weer. Vandaar de hogere ISO (iso 640) en de ruis dus...
            Zoals je weet is landschap mijn ding maar ik wil mijn horizont wat verruimen, vandaar deze poging tot macro(close-up). Ik moet zeggen het smaakte wel naar meer, dus die macrolens komt er wel aan denk ik
            facebook

500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
              Ik moet zeggen het smaakte wel naar meer, dus die macrolens komt er wel aan denk ik
              doen die lens zou ik zeggen ,het is leuk in het jaar eens af te wisselen ,en macro is heel boeiend (en verslavend ) ,binnenkort verleg ik me weer iets meer naar landschap als het seizoen hier een beetje op zijn einde loopt

Comment

de stoeltjes komen er nog aan eh Patrick
                facebook

500px

Comment

Compo is voor mij goed, scherpte ziet er ook goed uit, maar de update van Bopatje maakt 'm wel stukken beter imo...

Comment

Working...
                  X