Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Lastige diertjes om goed te platen.
Ze zijn relatief groot en dus moet je nogal je diafragma dichtknijpen om die volledig scherp te hebben. Ze hebben hun net laag bij de grond waardoor in combinatie met dat klein diafragma de niet te vermijden achtergrond snel storend wordt. En dat is hier naar mijn bescheiden mening ook jammer genoeg het geval.
In dergelijke gevallen durf ik wel eens een focus stack proberen, maar dan mag er wel geen beweging in zitten natuurlijk ..., als ze hier nog haar prooi aan het inpakken was, zou dat ook geen optie geweest zijn.
Een goede poging deze tijgerspin mooi op de foto te krijgen.
Zoals Dominiek schrijft is het niet gemakkelijk om een mooie egale achtergrond te krijgen, zeker met een klein diafragma( f9 en meer).Dat is de reden dat ik altijd een schaartje bij me heb om die storende elementen te verwijderen.Zeker bij de spin die normaal gesproken wel even blijft waar hij is.
Gewoon blijven oefenen en een aantal tips in je opnemen, en je zult zien dat het elke keer beter wordt
Keulen en Aken zijn ook niet op een dag gebouwd!
Groetjes chrit.
Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.
Bedankt voor jullie commentaren en dat schaartje heb ik ook altijd mee hoor.
Maar ik vond deze achtergrond nu net een meerwaarde geven aan de foto
Meestal vind ik het ook wel beter om een mooie egale BG te hebben, maar hier vond ik nu juist dat het de foto opvrolijkt.
Hmm, ik laat het even bezinken.
Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8 www.myriamvos.jalbum.net of facebook
ik ben geen macro expert, maar vind deze toch heel erg knap, juist omv de kleuren!
Daarom denk ik ook dat het om smaak gaat,
om de spin er echt op uit te laten komen, is de achtergrond misschien wel wat te druk
maar persoonlijk vond ik bij het eerste zicht, het wel mooi, en ook juist om de kleurtjes
GROETJES ROSIE
Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55
Totaalplaatje is zeker niet slecht, maar de achtergrond stoort voor mij ook een beetje en de kleuren van de spin zelf komern er voor mij ook wat minder goed uit...
Comment